معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد: از دارایی های نامشهود کشور غافل شده ایم.

از دارایی‌های نامشهود کشور غافل شده‌ایم
1415441080679_88.jpg

به گزارش ایسنا علی اصغر توفیق در همایش آموزش و مهارت در صنف و صنعت که امروز - شنبه - در محل اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه برگزار شد، از منابع طبیعی به عنوان اصلی ترین سرمایه کشور یاد کرد و افزود: بر اساس آمارهای موجود حدود 80 درصد سرمایه کشور ما از منابع طبیعی بدست می آید و این در حالی است که این رقم در کشور های توسعه یافته دنیا شاید به 30 درصد برسد.

توفیق افزود: بخش زیادی از درآمدهای کشور های توسعه یافته دنیا از محل درآمدهای ناشی از سرمایه های نامشهود مثل فکر، دانش و اندیشه بدست می آید و این در حالی است که در کشور ما سرمایه های نامشهود مغفول مانده اند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت از نیروی انسانی به عنوان بزرگترین دارایی های نامشهود کشور یاد کرد و افزود: باید اعتراف کرد ما از دارایی های نامشهود خود غافل شده ایم.

این مقام مسئول گفت: اقتصاد ما بیش از اینکه دانش پایه باشد، منبع پایه است و باید با برنامه ریزی مناسب اقتصاد را به سمت دانش پایه ای سوق دهیم.

وی در ادامه از نمایشی بودن علم در کشور سخن گفت و افزود: در بازدید از مرکز هایتک کرمانشاه تجهیزاتی را دیدم که شاید در فهرست مدرن ترین تجهیزات روز دنیا باشد و این در حالی است که از این تجهیزات استفاده زیادی نمی شود و گویی اصلا وجود ندارند.

وی سرمایه گذاری در زمینه اشتغال وابسته به IT را یکی دیگر از زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری دانست و گفت: امروز شاهد روند رو به رشد خرید اینترنتی در دنیا هستیم و این مقوله می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی داشته باشد.

توفیق در ادامه از توسعه توریسم به عنوان یک برنامه مفید در راستای توسعه استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: استان کرمانشاه با برنامه ریزی مناسب در این زمینه خواهد توانست در زمینه توسعه صنعت توریسم موفق باشد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود در سال 2012 پنج درصد تولید ناخالص داخلی کشور در بخش گردشکری هزینه شد، افزود: آمارها نشان می دهد شش تا هفت درصد اشتغال دنیا در بخش گردشگری است، لذا به نظر می رسد استانی مثل کرمانشاه به دلیل برخورداری از ظرفیت های گردشگری فراوان می تواند با سرمایه گذاری در این بخش به رونق اقتصادی دست یابد.

توفیق از برنامه ریزی در راستای طراحی پروژه های مطالعاتی در راستای فرآوری قیر طبیعی به عنوان یکی از مهمترین منابع طبیعی استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا با تدوین پروژه های کاربردی قیر را به عنوان یکی از مهمترین منابع طبیعی در دسترس استان کرمانشاه از خام فروشی به فرآورده فروشی تبدیل کنیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.