فدس آنلاین – داود آتش افرور : آیا حال امروز سینما ی ایران خوب است؟! هنرمندان پاسخ می دهند.

سینما متولی  می خواهد!/حرفه ای ها ی سینما تقریبا در حاشیه هستند.

مجید مظفری (بازیگر –کارگردان):سینما آدمهایش را از دست داده

مسئله امروز سینمای ما اینست که آدمهای سینمایش را از دست داده وحرفه ای ها ی سینما تقریبا در حاشیه هستند.در 7 -8 سال گذشته سوء مدیریت های سینمایی لطمه بزرگی به سینما زده است و مقوله هنر برای هنر مورد بی مهری زیادی قرار گرفته است که امیدوارم با آمدن دوستان جدید به حوزه مدیریتی سینما سینما در مسیر درست خودش قرار بگیرد وبه شکل حرفه ای و اصولی به رسالت واقعی خود حرکت کند.

بازسازی سالن های سینما و داشتن امکانات رفاهی و زیباسازی سالن ها  به عنوان یک فضای فرهنگی برای حضور خانوادها می تواند در جذب مخاطب بیشتر به سینما کمک کند.و مسئله مهم دیگر اکران فیلم ها در سینماهای خارج ازکشور در رونق اقتصادی سینما نقش بسیار مهمی دارد .به نظر من سینمای نجیب شان حضور جهانی را دارد. و اگر نویسندگان فیلمنامه ها در نو شته هایشان با نگاهی صادقانه به بیان مسائل ئ مشکلات روز جامعه بپردازند و حرف دل مردم را بیان کنند قطعا ما شاهد جذب مخاطب به سینما خواهیم

بود.

سیما مطلبی (بازیگر):مشکل اصلی فیلمنامه است!

مشکل اصلی سینما را باید در فیلمنامه ها جستجو کرد.متاسفانه ما امروز قصه های خوب و متن های قوی و استاندارد در سینما و تلویزیون کم داریم و به نوعی اکثر فیلمناوه ها تکراری از روی هم است و فقط با عوض کردن نامه ها و لوکیشن ها نمی توان قصه را جدید کرد و مخاطب را راضی.آگر امروز سینما ی ما با کمبود مخاطب  روبروست به همین دلیل است. مخا طب دوست ندارد که مرتب به سینما برود و فیلم های تکراری و بدون تنش و پروداکشن های جدید ببیند.باید برای مخاطب امروز که سطح آگاهیش نسبت به گذشته بسیار ارتقاء یافته باید کارهای نو با قصه های نو ساخت.

هما خاکپاش (بازیگر):بازیگران با سابقه بیکارند

شرایط اصلا مساعد نیست.اکثر بازیگران قدیمی و با سابقه بیکار هستند .امروز نابازیگرانی به حوزه بازیگری وارد شده اند که بجای دانش هنر بازیگری با پول و رابطه  وارد می شوند و چون دستمزد کمی می گیرند یا اصلا دستمزدی نمی خواهند به جای بازیگران با سابقه به کار مشغولند و بقیه بیکار هستند.

اینگونه است که قدیمی ها فراموش می شوند و کسی بیادشان نمی افتد.من 26 سال است که کار می کنم وامروز نه بیمه هستم و نه بازنشستگی دارم  یک بیمه طلایی هم به ما دادند که به هیچ عنوان بدردبخور نیست.آینده سینما و تلویزیون به آینده عواملش بستگی دارد و امروز حال عوامل سینما  اصلا خوب نیست .

مرتضی ضرابی (بازیگر):کمبود بودجه

در شرایط امروز تلویزیون وسینما بحث اصلی کمبود بوجه تولید به کیفیت کارها لطمه زده است و باند بازی ها در این حیطه بی داد می کند .هر گاه مدیری عوض می شود و مدیر جدیدی روی کار می آید یک سری آدم های جدیدی را با شروع مدیریت خودش می آورد  آدمهایی که فقط از روی رابطه وارد کار می شوند نه از روی تخصص. سینما امروز دست یک گروه خاص است.

سینما ی امروز ما جذابیت ندارد و مخاطب رقبتی برای رفتن به سینما از خود نشان نمی دهد.با تغییر مدیریت اتفاقی در روند کار سینما ایجاد نمی شود باید برنامه ی جدید با نگاه جدید داشت.باید سینمای امروز ما از طرف دولت مورد حمایت مالی قرار بگیرد.یک فیلم که اکران می شود در دراز مدت شاید بتواند به فروش حداقلی دست یابد و این خوب نیست.امروز مردم بدنبال فکر جدید / حرف جدید و ساختار جدید در سینما می گردند.

مهدی فقیه (بازیگر):بی توجهی به مسایل مورد توجه مخاطب

البته این سئوال را باید از متولیان این حوزه سئوال کرد ولی به نظر من خشت اول یک فیلم را قصه  و متن بنا می کند.باید برای نوشتن یک فیلمنامه به مفاهیم اخلاقی اعتقاد و انسانی توجه بیشتری شود .چون این مسائل مورد توجه مخاطب است و حتما چنین فیلم هایی مخاطب خوبی را جذب می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.