قدس انلاین-قاانی:در بسته ویژه خبری امروز می توانید مطالبی درخصوص کلاسهای عرفان کاذب وریخت وپاش یک سازمان دولتی ورازارزانی یک محصول صنعتی و..را مطالعه کند.

ازبرگزاری کلاسهای عرفان‌کاذب درپوشش طب سنتی و ریخت و پاش پول بیت المال دریک سازمان دولتی تا رازارزانی یک محصول صنعتی وبرتری ایران درپخت آبگوشت و قرمه‌سبزی!

*برگزاری کلاس های عرفان‌کاذب در پوشش طب سنتی

همایش‌های زنجیره ای عرفان های کاذب هندی، یوگا و ... در قالب همایش های تغذیه و طب سنتی در کشور در حال برگزاری است.به گزارش دانا، برخی از افراد در قالب برگزاری همایش‌های طب سنتی و تغذیه های سالم در استان‌ها به دنبال تبلیغ عرفان‌های کاذب هندی، یوگا و ... هستند.در این میان برخی از این افراد شغلشان فروشندگی گیاهان دارویی بوده و این کلاس‌ها را برای بانوان شاغل و دختران جوان برگزار می کنند.این برنامه‌ها به صورت گسترده و در سطح کشور در حال اجرا بوده و تا کنون مسئولین نسبت به توقف این برنامه‌ها اقدامی نکرده اند.خاطر نشان می شود این همایش‌ها از طریق پیامک به مردم اطلاع‌رسانی شده و به بهانه طب‌سنتی مخاطبان زیادی نیز در این برنامه‌ها حاضر می شوند.

*معامله میلیونی خر در روستاها!

چند وقتی است که در برخی روستاهای کشور تجارت خر رونق گرفته و این در حالی است که تا پیش از این در برخی روستاها با فرا رسیدن فصل سرما، صاحبان خرها، این موجودات را در طبیعیت به حال خود رها می‌کردند.به گزارش ایسنا، آن طور که اهالی یکی از روستاهای استان همدان روایت می‌کنند، علت این کار آنها این بود که نمی‌توانستند مخارج خر را تامین کنند و به همین دلیل چندان برای آنها به‌صرفه نبود که تا فرا رسیدن فصل کار از آنها مراقبت کنند. به همین دلیل آنها ترجیح می‌دادند که دوباره در فصل کار، خری دیگر که قیمت بسیار ناچیزی داشت بخرند. با این حال دیگر چند سالی است که این افراد این کار را انجام نمی‌دهند و به واسطه مشتریان جدیدی که برای خرها به روستاهای آنها می‌آیند، با قیمت‌های تا 500 هزار تومان آنها را می‌فروشند.

*ریخت و پاش با پول بیت المال در یک سازمان دولتی

در حالی که کارمندان یک سازمان دولتی هنوز معوقات خود را دریافت نکرده اند، رئیس جدید این سازمان هزینه ها چند میلیونی از بیت المال را صرف امور شخصی خود و خانواده اش کرده است.به گزارش دانا، ریخت و پاش های رئیس یک سازمان دولتی در استان کرمان که پس از عزل و نصب‌های اتوبوسی در سال جاری روی کار آمده است،‌ صدای کارکنان این سازمان را درآورده است.بر اساس این گزارش این مدیر علاوه بر تهیه غذای روزانه خود و خانواده اش از رستوران به هزینه این سازمان دولتی، روزانه چند پرس غذای اضافه نیز گرفته و مجموعاً بالغ بر چند میلیون هزینه غذای روزانه وی و خانواده‌اش از بیت المال هزینه می شود.وی همچنین از یک باب منزل مسکونی که این سازمان داشته برای سکونت خود و خانواده اش استفاده می کند؛ اما برای استقرار خود در این منزل مسکونی چند ده میلیون هزینه‌های جانبی انجام داده است.

*راز ارزانی عجیب یک محصول صنعتی فاش شد

دبیر کمیسیون در گزارش خود اعلام کرده که برخی واردکنندگان کفش و البسه، این کالاها را در داخل محموله های چسب، وارد کشور می کنند و چسب های وارداتی که برای این واردکنندگان غیرقانونی فاقد ارزش است، با قیمت ارزان تر از تولیدات داخلی به فروش می رسد.در کنار روش های مختلفی که قاچاقچیان برای ورود کالا به کشور استفاده می کنند، اطلاعات و گزارش کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا در اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین مناطق کشور، حائز اهمیت و توجه است.

بر اساس این گزارش که خطاب به ریاست پلیس اگاهی اصفهان نوشته شده و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده است، اعلام شده که برخی واردکنندگان کالاهای گروه اولویت 10 که دارای حقوق ورودی گمرکی 2 برابر نسبت به سایر کالاها هستند، را در کانتینرها و کامیون های حامل کالاهای دیگر با حقوق ورودی گمرکی کمتر، به کشور وارد می کنند.دبیر این کمیسیون در ادامه گزارش خود اعلام کرده است که برخی واردکنندگان کیف و کفش و البسه، این کالاها را در داخل محموله های چسب، وارد کشور می کنند و چسب های وارداتی که برای این واردکنندگان غیرقانونی فاقد ارزش است، با قیمت ارزان تر از تولیدات داخلی به فروش می رسد و این موضوع مشکلات فراوانی برای واحدهای تولیدی ایجاد و برخی از آنها را تعطیل کرده است.

این نامه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان ضمن آنکه پرده از ارزانی یک محصول خارجی در کشور بر می دارد، اما نشان می دهد برخی قاچاقچیان، از روش های رسمی برای وارد کردن جنس قاچاق استفاده می کنند و ضرورت برخورد و نظارت جدی تر در بخش هایی چون گمرک با این موضوع احساس می شود.

*اعلام قیمت واقعی پراید

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید براینکه قیمت تمام شده پراید ۱۲ میلیون تومان است، گفت: یارانه پرداختی به تولید هیچ وقت شفاف نبوده و همواره وزیر صنعت می گوید یارانه پرداخت شده اما چیزی داده نشده است. گروسی ادامه داد: قیمت تمام شده برای خودروهایی که در ردیف خودروهای متوسط هستند از جمله پراید با در نظر گرفتن تمام سازو کار ها 12 میلیون تومان است.

جز در پخت آبگوشت و قرمه‌سبزی در هیچ صنعتی برتری نداریم    

اکبر ترکان با حضور در نشست تخصصی صنعت خودرو با اشاره به اینکه در طول 30 سال گذشته کشور در رشته‌های مختلفی از جمله سیمان، فولاد، پتروشیمی، برق و حتی صنعت خودرو رتبه‌های جهانی را کسب کرده است، اظهار داشت: در صنعت خودرو زحمات زیادی کشیده شد و توفیقات مناسبی را بدست آورده‌ایم به همین دلیل نباید با عصبانیت در مورد این صنعت صحبت کنیم.ترکان خطاب به حاضرین این نشست تخصصی با کنایه گفت: بگذارید با خود روراست باشیم ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم.

*دندانپزشک شدن تنها با 170 میلیون تومان!

با بررسی وضعیت شهریه پردیس‌های دانشگاهی متوجه می‌شویم که متوسط شهریه رشته‌های کارشناسی ‌ارشد از 15‌میلیون تا 20‌میلیون تومان می‌باشد که در این میان شهریه رشته‌های کارشناسی‌ ارشد علوم ‌انسانی بین 15 تا 17‌میلیون‌ تومان و شهریه مابقی رشته‌های کارشناسی ‌ارشد بین 17 تا 20‌میلیون‌ تومان است. در دوره دکتری شاهد مبالغ بالاتری می‌باشیم. شهریه در این دوره از 30‌ میلیون‌ تومان شروع شده و گاها تا 70 میلیون‌ تومان نیز می‌رسد. اما این شهریه‌ها تنها به دوره‌های دکتری ناپیوسته مربوط می‌شود.دانشجویانی که در حال تحصیل در رشته‌های دکتری پیوسته این دانشگاه‌ها می‌باشند، شهریه‌هایی بین 160 تا 180 میلیون تومان پرداخت می‌کنند که در این بین رشته دندانپزشکی با شهریه 170 میلیون تومان برای دانشجویان ایرانی و 180 میلیون تومان برای دانشجویان غیرایرانی جزو گران‌ترین رشته‌های دانشگاهی به شمار می‌رود.

"نانسی عجرم موصل" از سوی داعش اعدام شد

تروریست‌های داعش یک زن آرایشگر را که به "نانسی عجرم موصل" مشهور بود، به اتهام عدم پایبندی به ضوابط اعلام شده از سوی این گروهک، تیرباران کرده اند.به گزارش  العالم، مسؤول اطلاع رسانی حزب دموکرات کردستان – شاخه موصل- اعلام کرد: عناصر مسلح داعش، این دو زن را بدون اعلام جرم آنها، اعدام کرده اند.براساس اطلاعات منتشر شده، این دو زن در یک سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه کار می کرده اند و به علت عدم رعایت ضوابط اعلامی از سوی گروه داعش و نیز تشویق زنان به نوع پوشش و آرایش مخالف نظر این گروه افراطی اعدام شده اند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.