وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مشکلات کشور طی سه دهه گذشته که همچنان هم باقی است، وجود روحیه دافعه است.

وجود روحیه دافعه از جمله مشکلات کنونی جامعه است
 

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی جنتی روز دوشنبه در مراسم رونمایی از ارج نامه آیت الله تسخیری اظهار داشت: اگر فردی در کشور یک اشتباه در جایی داشته باشد، تا آخر عمر آن را بیان می کنند، به گونه ای که جامعه از توانایی های این فرد محروم می شود.

وی گفت: این روند سبب شده تا طی 3 دهه گذشته انقلاب بسیاری از سرمایه های گرانقدر اجتماعی که توانایی های مختلف علمی و فرهنگی داشتند را از دست بدهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این افراد شاید در جایی یک گام اشتباه برداشته اند اما نمی توان تا آخر عمر آنان را سرزنش کرد.

وی یادآور شد: برخی افراد در جامعه وجود دارند که با مشاهده یک اشتباه بلافاصله موضع می گیرند و به گونه ای عمل می کنند که آن فرد طرد و جامعه از وجودش محروم شود.

جنتی در ادامه با اشاره به خصوصیات اخلاقی آیت الله تسخیری اظهار داشت: ایشان هیچگاه روحیه دافعه نداشتند و علاوه بر تواضع و روابط عمومی فوق العاده، دارای جاذبه بسیار بالایی بودند؛ روحیه ای که هم اکنون بیش از هر زمان دیگر بدان نیازمندیم.

وی افزود: آیت الله تسخیری فقیهی بزرگ، دانشمند، متفکر، مفسر و آشنا با دنیای اسلام و تحولات جهانی است.

جنتی گفت: به نظرم در کشورمان کمتر شخصی مثل آیت الله تسخیری داریم که این مقدار با شخصیت های جهان و متفکران اسلامی آشنایی داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آیت الله تسخیری زبان گویای اسلام، تشیع و ایران در صحنه های جهانی بوده و هستند.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله تسخیری همواره با جاذبه،افراد را جذب کرده و از نقاط مثبت آنان بهره می بردند؛ همچون شهید بهشتی که مجسمه جاذبه بود و همگان را به جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی دعوت می کرد.

جنتی یادآور شد: شهید بهشتی با تمامی گروه ها، جریانات و شخصیت ها در دوران حیات پربرکت خود، علی رغم سلیقه ها و اختلاف نظرها، نشست و برخاست داشته و سعی می کرد تا تاثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: آیت الله تسخیری نیز همچون شهید بهشتی، شخصیتی خستگی ناپذیر داشته و علی رغم مشکلات جسمانی همواره به صورت فعال در مجامع بین المللی حضور دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.