۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 246067

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در برابر متخلفان و هنجار شکنان در جامعه کوتاه نخواهد آمد، گفت: نیروی انتظامی با کسانی که به شکل صریح و علنی هنجارهای اسلامی و الهی را در جامعه نقض می‌کنند، برخورد قاطع خواهد داشت.

اولتیماتوم فرمانده ناجا به «هنجارشکنان»
IMAGE41380973781418452.jpgبه گزارش (ایسنا)، سردار احمدی مقدم 20 آبان ماه در سفر به شهرکرد و حضور در صبحگاه مشترک با تسلیت شهادت امام حسین(ع)، قیام عاشورا را حرکتی عظیم برای اصلاح جامعه و مبارزه با انحرافات دانست و گفت: امام حسین(ع) نه برای رسیدن به قدرت، بلکه برای نجات جامعه از انحرافات قیام کرد.

امربه معروف و نهی از منکر جزو وظایف ذاتی ناجاست

وی امر به معروف و نهی از منکر را استمرار حرکت کربلایی و عاشورایی دانست و از نیروی انتظامی به عنوان پرچم‌دار اصلی این حرکت یاد کرد و افزود: نیروی انتظامی وظیفه اصلی دفاع از ارزش‌های اسلامی و استمرار حرکت عاشورایی که همان مبارزه با انحرافات و کجروی‌هاست را بر عهده دارد.

احمدی مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی امربه معروف و نهی از منکر را جزو وظایف ذاتی خود می‌داند تصریح کرد: نیروی انتظامی در ابتدا با تذکر لسانی و برخوردهای رحیمانه معروفات را در جامعه ترویج و با منکرات برخورد می‌کند.

با هنجارشکنان با قاطعیت برخورد می‎شود

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در برابر متخلفان و هنجار شکنان در جامعه کوتاه نخواهد آمد، گفت: نیروی انتظامی با کسانی که به شکل صریح و علنی هنجارهای اسلامی و الهی را در جامعه نقض می‌کنند برخورد قاطع خواهد داشت.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه حافظان و مجریان قانون در ابتدا باید خود عاملان به آن باشند، اظهارکرد: به طور قطع مجریان و تلاش گران عرصه نظم و امنیت قانون باید خود مبرای از هرگونه تخلف و بی‌قانونی باشند در غیر این‌صورت نباید انتظار اصلاح جامعه را داشته باشیم.

افراط و تفریط در برخورد با متخلفان آفت است

وی افراط و تفریط در اجرای قوانین توسط ماموران انتظامی را موجب تضعیف و بی‌ارزش شدن قانون دانست و تصریح کرد: ماموران انتظامی باید در اجرای قوانین از افراط و تفریط به دور باشند چراکه هر دو این رفتارها آفت است.

احمدی مقدم نظام اسلامی را نماد مهربانی و عطوفت دانست و گفت: اگر حاکمان و متولیان امر امنیت و نظم در نظام اسلامی خود دچار انحراف باشند به طور قطع آسیبب‎های فراوانی به قاطعیت نظام وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی برخورد با فساد و ارتقای سلامت و نظم در جامعه را وظیفه اصلی خود می‌داند گفت: تحق این مهم با کار، تلاش و جدیت محقق خواهد شد.

مدرن سازی ساختارهای نیروی انتظامی در کنار مردم‎یاری موفق می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اجرای طرح مدرن سازی ساختارها و امکانات نیروی انتظامی گفت: این طرح زمانی موفق و اثر بخش خواهد بودکه در کنار آن مردم‌داری و مردم‎یاری در نیروی انتظامی الگو و همه چیز برای امنیت و رفاه مردم باشد.

وی با بیان اینکه ابزار قدرت باید به جا و به موقع استفاده شود، استفاده از ظرفیت‎های اجتماعی در مدیریت شرایط بحرانی را بسیار مهم و نقش آفرین دانست وگفت: اگر ظرفیت‌های اجتماعی در مسئله ایجاد امنیت به معنای واقعی کلمه محقق و وارد میدان نشود ابزار قدرت کارایی خود را از دست خواهد داد.

استفاده بی‎جا از ابزار قدرت جواب عکس خواهد داشت

احمدی مقدم بابیان اشاره به اینکه استفاده بی‎جا از ابزار قدرت جواب عکس خواهد داشت، اظهارکرد: چرا زمانی که می‎توان از ظرفیت‎های اجتماعی در ایجاد امنیت بهره‌برداری کرد به زور و قدرت متوسل بشویم؟ در حالی که باید این ظرفیت‌ها را فعال کنیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.