دادگاه کره جنوبی روز سه شنبه ناخدای کشتی غرق شده دراین کشور را که به کشته و مفقود شدن بیش از 300 تن انجامید، به جرم بی مبالاتی به 36 سال حبس محکوم کرد.

ناخدای کشتی غرق شده کره جنوبی به 36 سال حبس محکوم شد

به گزارش  ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از 'وانگجو'، با این حال دادگاه مذکور ناخدای کشتی را از اتهام قتل که دادستان ها مطرح کرده و خواهان مجازات مرگ برای وی بودند، مبری دانست.

براساس این گزارش، همچنین طبق این حکم مهندس ارشد کشتی مذکور به 30 سال حبس و 13 خدمه دیگر نیز به اتهامهای مختلف ازجمله بی مبالاتی، به مجازات حبس از 5 تا 20 سال محکوم شدند.

کشتی 'سیول' کره جنوبی فروردین ماه گذشته با 476 مسافر عمدتا دانش آموز و خدمه آن به هنگام عزیمت از شهر بندری 'اینچئون' در غرب این کشور به جزیره 'جیجو' در آبهای برون ساحلی جنوب غرب این کشور غرق شد.

از بین سرنشینان این کشتی که 250 نفر آنان دانش آموز بودند تنها 174 نفر نجات یافته و 304 نفر کشته یا مفقود شدند.

غرق این کشتی موجب نارضایتی عمومی گسترده در کره جنوبی شد و این نارضایتی ها زمانی شدت گرفت که گزارشها نشان داد ناخدا و خدمه کشتی پس از وقوع این سانحه و پیش از ترک کشتی به جای یاری رساندن به سرنشینان کشتی که عمدتا نوجوانان دانش آموز بودند ، به آنان دستور داده بودند در کابین های خود بمانند.

براساس این گزارش، حکم دادگاه کره جنوبی درحالی صادر شده است که دولت این کشور امروز رسما پایان عملیات جستجو در داخل کشتی غرق شده را برای یافتن 9 تن از مفقودین این سانحه اعلام کرد.

دربیانیه دولت، شکستگی و فررویختن بقایای کشتی که عملیات جستجو را خطرناک می سازد به عنوان علت توقف این عملیات ذکر شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.