قدس آنلاین- تبریز: حسن اکبری لایق محقق و مخترع اهل شهرستان مرند که دارای مدال‌های جهانی و کشوری در عرصه اختراعات است مدال جهانی خود را به سردار قاسم سلیمانی اهدا کرد.

مخترع  مرندی طراح و ساخت پهپاد دریا پیما مدال جهانی خود را به سردار سلیمانی اهدا کرد

 به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسین اکبری‌لایق مخترع جوان مرندی  طراحی و ساخت پهپاد دریا پیما اظهار کرد: اگر امروزه هم سن سال‌های بنده با آسودگی خاطر در عرصه علمی فعالیت داریم بی‌شک به خاطر وجود مبارک سردار سلیمانی و همرزمان و هم قطاران ایشان است که امنیت کشورمان را فراهم کرده‌اند تا در این آرامش بتوانیم برای چشم‌انداز  رهبر معظم انقلاب به فعالیت‌های علمی پرداخته و در توسعه کشور نقش موثر هر چند ناچیز داشته باشیم.

وی افزود: سردار سلیمانی با شجاعت و تلاش‌های بی‌وقفه خود ترس را به جان دشمنان کشور و انقلاب اسلامی انداخته‌اند و ایشان الگوی یک رزمنده مسلمان و واقعی هستند و  این زحمات سردار با ابزارهای دنیوی قابل تقدیر نیست و بی‌شک اجر عظیمی در درگاه خداوند دارند.

مخترع مرندی گفت: بنده به نوبه خود بر خود وظیفه می‌دانم مدالی که در سایه حضور و وجود سردار لایقی چون قاسم سلیمانی کسب کرده‌ام را به ایشان اهدا کنم تا به وظیفه شرعی و اخلاقی خود عمل کرده باشم.

حسن اکبری لایق با اشاره به اختراع و کسب مدال جهانی خود در رومانی تصریح کرد: این مسابقه جهانی اختراعات که در کشور رومانی برگزار شد، بنده طرح اختلاف فشار در هواپیما و عدم سقوط آن را در بخش هوافضا ارائه کردم  که در بین ۳۴ کشور حاضر از جمله آمریکا، اسرائیل، فرانسه و انگلیس رقابت برگزار شد و در نهایت بعد از  ۳ روز داوری در سطح  بین‌المللی موفق به کسب مدال جهانی نقره شدم که با حضور فدراسیون مخترعان کشور این امر رقم خورد.

وی افزود: در این طرح  سامانه‌ای برای جلوگیری از سقوط هواپیما ارائه شد که به اجرا در آمد و  مورد حمایت بخش‌های امنیتی و نظامی کشور است.

محقق جوان مرندی خاطر نشان کرد: امروز نخبگان اسرائیل و آمریکا  هم به خوبی متوجه شده‌اند که در عرصه علمی هم مخترعانی هستند که می‌توانند از آنها پیشی بگیرند و ما نخبگان سربازان علمی این کشوریم و در حفظ آرمان‌های کشور عزیزمان با تمام توان تلاش خواهیم کرد و حتی اگر نیاز باشد حاضریم جانمان را هم برای کشور  و رهبری تقدیم کنیم.

اکبری لایق اخیرا موفق به طراحی و ساخت پهپاد دریا پیما شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.