پیونگ یانگ روز شنبه در واکنش به موضع گیری اخیر آمریکا در خصوص توانایی زیردریایی های کره شمالی، اعلام کرد که این کشور با وارونه جلوه دادن واقعیت، به دنبال سلطه بر منطقه آسیا و اقیانوس است.

کره شمالی: نیت آمریکا سلطه بر آسیا و اقیانوس آرام است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا آمریکا اخیرا گزارشی منتشر کرده که در آن اعلام شده زیردریایی های ساخت کره شمالی از قابلیت حمل کلاهک هسته ای و پرتاب موشک های دوربرد برخوردارند.

خبرگزاری کره شمالی امروز/شنبه/ در گزارشی نوشت: تمامی نیت و هدف آمریکا سلطه بر منطقه آسیا و اقیانوس آرام است و این کشور از مدت ها قبل برای رسیدن به این هدف تلاش بیهوده ای را شروع کرده است.

گزارش منتشره، تلاش آمریکا برای ایجاد سپر موشکی برای هدف قرار دادن قدرت های بزرگ در منطقه آسیا و اقیانوس آرام را از نمونه ها بارز سلطه گری این کشور عنوان کرده است.

کره شمالی اوایل ماه جاری موفق شد یک زیردریایی اتمی را به آب بیاندازد و براساس اعلام خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ) زیردریایی یاد شده از قابلیت حمل موشک های بالستیک برخوردار است.

خبرگزاری کره شمالی در ادامه گزارش خود، تلاش آمریکا و برخی کشورهای هم پیمانش برای متقاعد کردن کشورهای منطقه مبنی بر اینکه زیردریایی های کره شمالی خطرناک هستند را ترفندهای عوام فریبانه نامید و اعلام کرد که 'خطرناک جلوه دادن کره شمالی' بهترین حربه ای است که آمریکایی ها برای حضور خود در منطقه می توانند از آن بهره بگیرند.

کره شمالی که دارای ناوگان کوچک زیردریایی است، معمولا تجهیزات ناوگانی خود را از زیردریایی های چینی اصلاح شده و زیردریایی های قدیمی متعلق به دوران شوروی تامین می کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.