قدس آنلاین: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: 55 پروژه عمرانی محرومیت زدایی از اعتبارات قرارگاه خاتم الانبیاء در هفته بسیج افتتاح می شود.

افتتاح 55 پروژه عمرانی محرومیت زدایی در هفته بسیج

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سرهنگ سید حسین انوری افزود: امسال از اعتبارات قرارگاه خاتم الانبیاء یک میلیارد و 300 میلیون تومان در استان اصفهان آوردیم که به واسطه آن با شناسایی نیازمندای های شهرستان های محروم ، 67 پروژه عمرانی محرومیت زدایی مرحله سوم را در دستور کار قرار داده ایم و پس از تکمیل تحویل دهیار یا بخشدار این مناطق خواهیم داد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به اردوهای جهادی تصریح کرد: در اردوهای جهادی تلاش داریم تا متقاضیان با مسئولان ارتباط داشته باشند و گام موثری در راستای تولید و اشتغال در مناطق محروم برداشته شود.

وی گفت: امسال 7 هزار نفراز اقشار مختلف از جمله دانشجویان ، طلاب ،  مهندسین و پزشکان در قالب 218 گروه جهادی در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم استان های اصفهان، لرستان ، سیستان و بلوچستان ، کرمان ، بوشهر و چهارمحال و بختیاری اعزام شدند.

وی اظهارداشت: امسال در اردوهای هجرت دانش آموزی 132 مدرسه را با 1397 دانش آموز بازسازی کردیم .

سرهنگ انوری عرصه های فعالیت ارودهای جهادی را در زمینه های آموزشی و بهداشتی ، فرهنگی و ورزشی ، عمرانی و آبادانی و اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی عنوان کرد و افزود: اجرای پروژ های محرومیت زدایی ، مردم داری ، مردم نوازی و مردم یاری به دست غیورمردان بسیجی استان اصفهان انجام می شود.

وی تاکید کرد: بسیج سازندگی استان اصفهان در بحث محرومیت زدایی 50 پروژه از پروژه های تملک و دارایی استان را با اعتبارات استانی اجرا کرده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در ادامه به اردوهای یکروزه حلقه های صالحین اشاره و تصریح کرد: این اردوها با هدف آشنایی با ماموریت های بسیج سازندگی برگزار شد که در این راستا 22 هزار نفر در قالب 1250 حلقه اعزام شدند.

وی عرصه های فعالیت اردوهای یحلقه های صالحین را شامل: بهسازی و زیباسازی مدارس ، کشاورزی ، عمرانی ، آموزشی و فرهنگی برشمرد.

سرهنگ انوری گفت: بسیج سازندگی استان اصفهان از اعتبارات بخش زکات امسال اجرای 101 پروژه را در دستور کار دارد که این پروژه ها شامل 61 پروژه مرمت و تکمیل مساجد ، 2 پروژه مرمت راه روستایی ، 2 پروژه تعمیر مراکز بهداشتی ، 12 پروژه تعمیر مجتمع فرهنگی ، 10 پروژه عملیات عمرانی در روستاها و 14 پروژه تعمیر حسینیه ها و امامزادگان می باشد.

وی اظهارداشت: اعتبارات لازم جهت اجرای پروژه های عمرانی زکات به صورت ابلاغ موافقتنامه از طریق معاونت برنامه ریزی استانداری اصفهان تامین شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان به برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی درباره اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از سال 91 مساله اقتصاد مقاومتی را به طور جدی مطرح کردند و بسیج سازندگی نیز در ادامه فعالیت‌های خود فرمایشات معظم‌له را در دستور کار خود قرار داده است و شرایط را برای ورود جوانان به عرصه اقتصاد مقاومتی هموار کرده است .

وی افزود: در سالجاری 122 دوره آموزشی در بحث عرصه اقتصاد مقاومتی برگزار شد و 2892 نفر در این دوره ها شرکت کردند  .

سرهنگ انوری یادآور شد: جمع کل عرصه های ایجاد شده در اقتصاد مقاومتی 1806 مورد بوده است که شامل 1223 مورد بخش کشاورزی و 583 مورد در بخش صنایع دستی بود که زمینه اشتغال 6724 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را در بخش کشاورزی فراهم آورد.

وی بیان داشت: سال گذشته 53 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است تا عرصه ایجاد کنند و امسال نیز 45 میلیارد تومان تخصیص اعتبار برای پرداخت تسهیلات داریم .

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اقدامات ویژه سازمان در شرق اصفهان را شامل: تشکیل کارگروه علمی جهت یافت الگوی مناسب کشاورزی و صنایع تبدیلی منطبق با وضعیت و اقلیم شرق اصفهان ، تخصیص اعتبار 138 میلیارد ریالی تسهیلات جهت راه اندازی طرح های اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی ، آموزش 664 نفر در رشته های اقتصاد مقاومتی در قالب 20 دوره با همکاری فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی ، راه اندازی 101 طرح تاکنون با تسهیلات 30 میلیارد ریال و تخصیص 80 میایارد ریال در آبانماه  و پیش بینی 550 اشتغال در شرق اصفهان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های منطقه شرق استفاده شود تا از این وضعیت نجات پیدا کند ، ادامه داد: امیدواریم با تسهیلاتی که ما اضافه بر تسهیلات پرداخت شده به شرق اصفهان در نظر گرفتیم بتوانیم با همکاری دهیاران، بخشداران، شوراها در ایجاد یک گفتمان بسیار خوب در اقتصاد مقاومتی و آگاه سازی در آنها و گرایش دادن آنها به سمت عرصه های اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.