فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور مقتدرانه نیروی دریایی در آب های آزاد دنیا گفت: نیروی دریایی ایران تاکنون توانسته است در دریای سرخ، کانال سوئز، تنگه جبل الطارق، اقیانوس هند جنوبی، خلیج بنگال و اقیانوس آرام دریانوردی کند که با افزایش ناوگروه ها ان شاء الله اقیانوس اطلس و اقیانوس منجمد شمالی را هم در می نوردیم.

حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد دنیا/ رزمایش بزرگ ولایت دی ماه برگزار می شود


 

به گزارش خبرنگار مهر امیر دریادار سیاری ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به حضور مقتدرانه نیروی دریایی ایران در آب های آزاد دنیا گفت: امروز نیروی دریایی ایران از یک نیروی دریایی حاشیه ای کم عمق و ساحلی تبدیل به نیروی دریایی راهبردی که توانایی حضور در آب های آزاد دنیا را دارد شده است.

وی ادامه داد: همین الان ناوگروه سی و دوم ما در دریای سرخ حضور دارد و تاکنون توانسته ایم دریای سرخ، کنال سوئز، دریای مدیترانه، تنگه جبل الطارق، اقیانوس هند جنوبی، خلیج بنگال و اقیانوس آرام را دریانوردی کنیم که در همین چند سال اتفاق افتاده است و امیدواریم بتوانیم در کنار افزایش ناوگروه ها قدم های بهتر و گسترده تر برداریم و ان شاء الله حضور در اقیانوس اطلس و اقیانوس منجمد جنوبی حضور داشته باشیم چراکه رهبری می فرمایند مظهر اقتدار مردم در دریا نیروی دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما باید اقتدار مردم را به عنوان سنبل و نماد در دریاها نشان دهیم چراکه مردم ما دارای فرهنگ، هویت و اقتدار بالایی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که اخیرا چهره های فرهنگی به سواحل مکران اعزام شده اند آیا علاوه بر تامین امنیت مرزهای دریایی ارتقا و پیشرفت در حوزه فرهنگی در بنادر نیز در دستور کار نیروی دریایی ارتش قرار دارد گفت: سواحل مکران دروازه ورود جمهوری اسلامی ایران به اقیانوس ها و آب های آزاد جهان است و با آباد سازی این سواحل که تاکنون نیز دو همایش در آن منطقه برگزار شده است به دنبال آن هستیم که سواحل آباد و بنادر ساخته شود و این توسعه می تواند در پیشرفت و توسعه دریامحور کشور اثرگذار باشد و همزمان با آن ابعاد فرهنگی کار را نیز دنبال می کنیم.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: اخیرا انجمن نویسندگان جوان به سواحل مکران آمده بودند و ما نیز به عنوان رابط عمل می کنیم تا سواحل ما نیز رشد فرهنگی هم داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا به مناسبت هفته نیروی دریایی رزمایشی خواهید داشت گفت: رزمایش ولایت 93 دی ماه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.