قدس آنلاین-داود آتش افروز:امروزه از هر که بپرسید دوست دارید در سینما چه کاره شوید بدون معطلی می گوید بازیگر! عشق و علاقه به مقوله بازیگری ما را برآن داشت تا از چند هنرمند بازیگر در این باره سئوال کنیم.ماحصل این گفتگو را در ذیل می خوانید :

آیا بازیگری کار راحتی است؟!/پاسخ اکبرعبدی،شهروزابراهیمی وزیبا بروفه
  • شهروز ابراهیمی (بازیگر )

 من هنوز پس از سالها تجربه بازیگری وقتی جلوی دوربین می روم هیجان و دلشوره دارم به خاطر اینکه هر کار یک اتفاق جدیدی است. عو ا مل جدید ...نقش جدید...به نظر من بازیگری یکی از سخترین مشاغل است چون با روح و روان ارتباط مستقیم دارد و زمانی که جلوی دوربین می روی باید آدم فیلم و اون شخصیت باشی نه همانی که در زندگی معمولی هستی .بنابراین در زمان کار هرچه در زندگی شخصیت اتفاق افتاده باید کناری برود و تو کاراکتر داستان باشی.با اینکه خیلی تلاش کردم در کارم ولی هنوز می دانم که ایراد دارم و از خانواده وهمه دوستانم همیشه پس از پخشی کارهایم می خواهم که مرا نقد کنند و عیب های کاررم را بگویند.اگر باورت شود که بی عیبی اون موقع زمان نابودی تو خواهد بود. متاسفانه خیلی ها به مقوله بازیگری نگاه سطحی دارند و می گویند اگر ما جلوی دوربین برویم شاهکار می کنم و دیدم که بسیاری از این دوستان در مقابل دوربین چه حالی پیدا کرده اند.لکنت زبان می گیرندو .... من با نمایش های دوران دبیرستان وارد حرفه بازیگری شدم و سالها با عنوان دستیاری کارگردانی سعی کردم کار بازیگران دیگر را زیر نظر بگیرم تا زمانی که احساس کردم حالا می تونم بازی کنم وارد گود شوم.من با فیلم سینمایی " آخر بازی " ساخته همایون اسعدیان وارد سینما شدم و کار با یک گارکردان خوب توانست به من جرات و قدرت بدهد.برای ورود به این پروژه هم چند مرحله توسط  حمید جبلی تست کرفته شد وکلی تمرین کردیم و من بعد از چند روز که کار کلید خورد  تازه قرارداد بستم.

 

اکبر عبدی (بازیگر)

 

به نظر من بازیگری یعنی ادا درآوردن و تقلید درست از آدم هایی که قرار است نقش او را ایفا کنی.من نقش هایی را که بازی می کنم از روی الگوهای افرادم می گیرم .مثلا می نقش مادر را که بازی کردم نگاه به خانم های مسن اطرافم کردم و با دقت به نوع راه رفتن آنها حرف زدنشان و حرکات صورتشان مانند همانها را در خودم پیاده کردم.بازیگری دقت در اجرای همین حرکات است.

 

تا حالا شده نقشی را به شما پیشنهاد کنند و شما فکر کنی نمی توانی آن را اجرا کنی؟

بله  در یک پروژه ای به کار گردانی خسرو شجاعی قرار بود من نقش برادر زن امین تارخ را بازی کنم من مرحوم حسین پناهی را پیشنهاد دادم اتفاقا حسین پناهی به خوبی آن نقش را ایفا کرد و من در آن پروژه نقش یک تهیه کننده را بازی کردم.البته گریم خاص جلال معیریان در بازی من تاثیر خوبی داشت و اکثر بچه های سینما از این فیلم لذت بردند.

زیبا بروفه (بازیگر)          

 خیلی ها تصور می کنند بازیگری کار آسانی است و از عهده همه بر می آید ولی خیلی از این علاقمندان سینما وقتی جلوی دوربین قرار می گیرند دچار ترس و اضطراب می شوند و حتی حرف زدن معمولی را فراموش می کنند.یه بازیگر حرفه ای سالها تلاش می کند دوره های متعدد بازیگری زیر نظر اساتید به نام ای رشته  بازیگری می بیند و مرتب به مطالعه می پردازد و فیلم می بیند و شیوه بازیگری دیگران را رصد می کند و هر کاری را تجربه ای می داند برای تقویت در ادامه کارش.اکثر دوستان جوان که عاشق حضور در جلوی دوربین هستند  دنبال  شهرت بی زحمت هستند. خیلی می آیند و زود می روند .هنر فراتر از یک  شهرت یک شبه ست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.