عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مخترع تولید کننده واکسن G2 گفت: این واکسن با افزایش سطح ایمنی بدن، فرد را در مقابل ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند سرطان ایمن می کند.

تولید واکسن G2 برای پیشگیری از بروز سرطان ها در ایران
 

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر صالح محقق حضرتی روز دوشنبه در نشستی خبری اظهار کرد: از حدود 22 سال قبل تحقیقات برای تهیه و تولید این واکسن در کشور آغاز شد و تمام آزمایش های لازم در مورد سمیت و تاثیرات آن بر سلامت بدن در سه فاز آزمایشگاهی، حیوانی و بالینی صورت گرفت.

وی افزود: آزمایش های صورت گرفته نشان داده است که این واکسن ایمن است و عوارض جانبی ندارد.

حضرتی گفت: همچنین این واکسن بر روی حدود هزار بیمار مبتلا به آسم و آلرژی و تعدادی از بیماران سرطانی صورت گرفت و مشخص شد که این دارو می تواند به سلامت و طول عمر بیماران کمک کند.

وی ادامه داد: نتایج آزمایش های صورت گرفته نشان می دهد که استفاده از واکسن سبب می شود آسم بزرگسالان حدود 70 درصد و آسم کودکان حدود 90 درصد کاهش یابد.

حضرتی توضیح داد: با توجه به اینکه ابتلا به بیماری ها، سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود، استفاده از این واکسن می تواند علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، شدت بیماری را کاهش دهد.

وی گفت: این واکسن می تواند آسم و تمام آلرژی ها را درمان کند و از بروز بیماری هایی مانند سرطان ها پیشگیری کند چراکه وقتی سیستم ایمنی بدن تقویت شود فرد نسبت به ابتلا به بسیاری از بیماری ها ایمن می شود.

حضرتی با بیان اینکه با استفاده از این واکسن همچنین می توان از صرف هزینه های سنگین درمان بیماری ها جلوگیری کرد، ادامه داد: گفته می شود برای درمان بیماران سرطانی و ارایه درمان های رادیوتراپی، شیمی درمانی و دارویی حدود 2 هزار میلیارد تومان هزینه می شود این درحالی است که اگر از این واکسن برای بیماران سرطانی استفاده شود، می توان با یک پنجم این مبلغ بیماران را تحت درمان قرار داد.

وی گفت: این واکسن از کمیته اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجوز تولید گرفته است و برای تولید انبوه منتظر ارایه مجوز سازمان غذا و دارو هستیم.



** ساخت دستگاه ازن ژنراتور

علی بهشتی مخترع دستگاه ازن ژنراتور گفت: این دستگاه با استفاده از گاز ازن می تواند برای ضدعفونی کردن اتاق های عمل، صنایع غذایی، صنعت آب و فاضلاب، کشاورزی، شیلات و حتی ضدعفونی کردن آب استخرها مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: ازن قوی ترین اکسیدکننده و ضدعفونی کننده تجاری است که از خود اثری به جا نمی گذارد و طی چند ثانیه دوباره به اکسیژن تبدیل می شود بنابراین هیچ آسیبی به سلامت افراد وارد نمی کند.

بهشتی خاطر نشان کرد: ماده های ضدعفونی کننده مانند کلر، فرمالین و پرمنگنات که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد، بیش از 30 سال است که به دلیل سرطان زا بودن در دنیا منسوخ شده است.

وی افزود: بنابراین می توان از ازن به عنوان جایگزین تمام مواد ضدعفونی کننده و با هزینه ای کمتر استفاده کرد.

بهشتی ادامه داد: ثابت شده است که آفت کش ها و مواد ضدعفونی کننده، سرطان زا هستند اما زمانی که از حذف آنها و جایگزین کردن ازن به جای آنها صحبت به میان می آید، با مقاومت های زیادی مواجه می شود.

وی گفت: بسیاری از افراد از بیماری سرطان در کشور کسب درآمد می کنند و بر سر طرح هایی که برای کنترل و پیشگیری از این بیماری مطرح می شود، مانع تراشی می کنند.



** ساخت پانسمان بیولوژیک

شهاب آزاد مدیرعامل شرکت IBI از تولید پانسمان بیولوژیک برای رفع زخم ها به ویژه زخم های ناشی از سوختگی و دیابت در کشور خبر داد و گفت: این پانسمان می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای درمان زخم ها باشد.

وی افزود: این پانسمان در کشور تولید می شود و تحت پوشش بیمه های تامین اجتماعی، ارتش، درمان، سلامت و بیمه های تکمیلی است و هزینه ای برای بیماران ندارد.

آزاد با بیان اینکه تجویز این پانسمان باید تحت نظر پزشک باشد، ادامه داد: نوع چشمی این پانسمان نیز می تواند برای درمان زخم های قرنیه مورد استفاده قرار گیرد.

وی توضیح داد: با استفاده از این پانسمان زخم هایی که درمان آنها ممکن است چند ماه به طول انجامد، ظرف 2 تا سه هفته بهبود می یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    خواهشا وقتی واکسن رسید اطلاع رسانی کنید...
  • محسن IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    باسلام دوست عزیز من خودم دچار بیماری اسم هستم .و تازه ازدواج کردم به تازگی حالم انقدر خراب میشود که که نه میتوانم کار کنم نه زندگی خوبی دارم .این اقای دکتر دعوت کنید به تلوزیون و بپرسید کی میخاد جواز تولید دارو از اداره غذا دارو بگیره .لطفا اگر تولید شده اعلام کنید تا هرچه سریعتر بریم واکسنو بخریم .ممنون میشم