جلیل فخرایی: نخستین نمایشگاه موضوعی عکس با عنوان «فریاد عاشورا» در محل روزنامه قدس گشایش یافت.

 نخستین نمایشگاه موضوعی عکس «فریاد عاشورا» در روزنامه قدس گشایش یافت

در این نمایشگاه که با حضور جمع کثیری از خانواده‌ شهدا برگزار شد، حاج محمد قاضی از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس ضمن افتتاح این نمایشگاه گفت: مهمترین رسالت ما در عرصه هنر و رسانه، رساندن پیام خون شهدا و فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی است.

وی افزود: اکنون دشمن با مطالعه دقیق فرهنگ و دین اسلام جزء جزء آن را مورد هجمه فرهنگی قرار داده است.

وی افزود: بایدبا علم و آگاهی از ترفند دشمن در این مسیر سریعتر حرکت کنیم و فرهنگ اصیل عاشورا و پیام امام حسین(ع) را با  رسالتی زینبی(س) به گوش و چشم مردم برسانیم.

در این مراسم که با حضور سردار سیدهاشم درچی از فرماندهان دفاع مقدس همراه بود، سیدجواد علما مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوي نیز طی سخنانی در بیان ویژگی‌های این نمایشگاه عنوان داشت: این نمایشگاه یک قسمت از فعالیتهای سازمان بسیج رسانه است که توسط عکاسان خبری وابسته به این سازمان و گروه هنری عکاسان فوکوس برگزار شده است.

وی گفت: نمایشگاه عکس «فریاد عاشورا» در مضمون عزاداری عاشورایی است که یکی از ویژگی‌های آن مصادف بودن عزاداری عاشورایی با 13 آبان با مضمون استکبار ستیزی پیام قیام عاشوراست.

وی عاشورا را خلاصه درس زندگی برای بشریت و پیام آور اخلاقمداری و رأفت در مذهب شیعه دانست که الگوی آن همان شخصیت معنوی امام حسین(ع) بوده است.

 نمایشگاه «فریاد عاشورا» همراه با 26 تابلوی عکس عزاداری عاشورا اثر عکاسان گروه فوکوس زیر نظر انجمن عکاسان هنری سازمان بسیج رسانه‌ای خراسان رضوي متشکل از: محمد مهدی دارا (دبیر اجرایی نمایشگاه)،  محمدجواد آبجوشک، مهدیه غفوریان، کاظم غلامی، وحید ثانی، مینا رئوف یزدی نژاد، سیدعلی میری، حمیده سلیمانی و حسن بهرامپور است. در این مراسم همچنین از خانواده شهید محمد مخیر ایرانی تجلیل بعمل آمد.

این نمایشگاه به همت سازمان بسیج رسانه و گروه عکاسی فوکوس، روزنامه قدس و مشارکت معاونت فرهنگی نیروی انتظامی، انجمن عکاسان خراسان رضوي موقوفات مؤید الدوله و فرهنگسرای رسانه مشهد به مدت سه روز پذیرای علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.