قدس آنلاین - تبریز: معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه از تجهیز دو هزار و 200 هکتار از باغ های این شهرستان به سامانه آبیاری قطره ای و تحت فشار خبر داد.

 تجهیز دو هزارو 200 هکتار از باغات شهرستان مراغه به سیستم آبیاری نوین

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد نریمانی اظهار کرد: این میزان باغ با استفاده از تسهیلات یارانه ای و آورده صاحبان باغ ها به این سامانه مجهز شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان 120 هکتار در سال جاری به این سامانه مجهز شده، اظهار کرد: اجرای این طرح در 300 هکتار از باغات این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه  مراغه ادامه داد: هم اکنون دولت به منظور مصرف بهینه آب، برای اجرای هر هکتار آبیاری تحت فشار قطره ای 56 میلیون ریال اعتبار یارانه ای بلاعوض در نظر گرفته است.

نریمانی، یادآوری کرد: بازده آبیاری در روش سنتی 15درصد، بارانی 70درصد و قطره ای 85 درصد بوده و استقبال کشاورزان و باغداران از این طرح ها موجب بهره وری بیشتر و صرفه جویی در مصرف آب می شود.

وی گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه خود از شرایط خوب کشاورزی برخوردار بوده که با همکاری بهره برداران، این جایگاه ارتقا می یابد.

نریمانی، خاطرنشان کرد: مراغه از دیرباز به لحاظ داشتن استعدادهای بالقوه در ابعاد مختلف کشاورزی، صنعتی و معادن، تولیدات مازاد بر مصرف خود را به کشورهای مختلف صادر می کرد و اکنون نیز این روند ادامه دارد.

وی گفت: هم اکنون حدود 20 هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که هر سال حدود 280 هزار تن انواع میوه از آن ها برداشت می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.