قدس آنلاین: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اعلام کرد: فرهنگ غلط مردم در استفاده از وسایل گازسوز و استفاده از دستگاه‌های گازسوز نامناسب، دو پارامتر عدم تخلیه دود از ساختمان و در نتیجه گاز گرفتگی است.

فرهنگ غلط مردم در استفاده از وسایل گازسوز باعث گاز گرفتگی می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، بهزاد بزرگزاد در جمع خبرنگاران گفت: برای اولین بار در کشور و البته در شهر اصفهان، دو مرکز اورژانس و آتش نشانی با یکدیگر ادغام شده اند تا به صورت نسبی و با کمک مردم به اهداف خود دست یابند.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۲، ۴۲ مورد گزارش گازگرفتگی برای اعزام ماموران به محل حادثه اعلام شد که از بین آنها ۷۳ نفر نجات یافتند و ۱۳ نفر فوت کردند و در سال ۹۳، موارد اعلام شده به سازمان آتش نشانی ۶ مورد بود که از بین آنها ۳ نفر نجات یافته و ۲ نفر فوت شدند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی اصفهان با اشاره به اینکه سرعت آتش و شعله، ۱۴ فوت در ثانیه و سرعت دود ۳۰ متر بر ثانیه است، اعلام کرد: در ساختمان باید حتما" مکشِ اکسیژن از زیرِ درب صورت گیرد تا اکسیژن به مقدار کافی در محل وجود داشته باشد و ساختمان از لحاظ فنی و تاسیسات، تهویه دود، ایستایی، هم محور بودن و مناسب بودن قطر دودکش مد نظر قرار گیرد.
بزرگزاد افزود: فرهنگ غلط مردم در استفاده از وسایل گازسوز و همچنین استفاده از دستگاه های گازسوز نامناسب، دو پارامتر عدم تخلیه دود از ساختمان و در نتیجه گاز گرفتگی می باشد.
وی تصریح کرد: هنگامی که فرد با مسمومیت روبرو می شود، تنفس مصنوعی حداقل شرایط را برای بهبودی وی ایجاد می کند و باید از اکسیژنِ با شدت و سرعت بالا استفاده کرد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی اصفهان اظهار کرد: با ارزیابی بین ۷۰۰ حادثه آتش سوزی در جهان، با اطفاء حریق پالایشگاه نفت سپاهان که یکی از بزرگترین حریق های رخ داده در خاورمیانه بود، سازمان آتش نشانی اصفهان جزو ۱۰ سازمان برتر در دنیا معرفی شده است.
بزرگزاد خاطرنشان کرد: هر روزه به طور متوسط، حدود یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تماس تلفنی با آتش نشانی برقرار می شود که این میزان تماس‌ها، زمانی که شهر با حوادثی چون بارندگی و آبگرفتگی معابر روبرو است، افزایش می یابد
وی تصریح کرد: زنگ اتاق فرمان فوریت های پزشکی 115 بیشتر اوقات برای مشکلات فردی و زنگ آتش‌نشانی برای حوادث بزرگ و جمعی به صدا در می‌آید
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: سامانه ثبت تلفن با آدرس برای تلفن‌های ثابت برای نخستین بار در کشور در اصفهان راه‌اندازی و اجرا شده و سپس به سایر استان‌ها تسری پیدا کرده است. براساس این سامانه، اطلاعات فرد تماس گیرنده در مانیتورینگ ثبت می‌شود و همین امر، انجام خدمات را سریع‌تر کرده و میزان درصد خطاهای انسانی و تماس‌های کذب و مزاحمت‌ها کاهش می یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.