قدس آنلاین: پژوهشگران اعلام کردند والدین باید تماشای فیلم های سینمایی را برای کودکان محدود کنند.

نوشیدن الکل توسط نوجوانان پس از تماشای فیلم های سینمایی 

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، دانشمندان مدرسه پزشکی دارتموث آمریکا اعلام کردند، تماشای فیلم های سینمایی که نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر را کاری جذاب نشان می دهند نقش مهمی در تصمیم گرفتن نوجوانان به نوشیدن الکل پیش از رسیدن به سن قانونی ایفا می کنند.

نتایج یک مطالعه نشان داده تماشای فیلم سینمایی در آغاز نوشیدن الکل نقش اساسی داشته است. محققان مدرسه پزشکی دارتموث اطلاعات 600 فیلم و 5 هزار دانش آموز مستعدی که با دیدن تصاویر نوشیدن الکل در فیلم چنین می کردند را بررسی کردند.

نتایج بررسی های پیشین نشان داده که نوشیدن الکل پیش از رسیدن به 14 سالگی عامل خطرناکی است که نشان می دهد اعتیاد به الکل در سال های آینده گریبان فرد را خواهد گرفت.

پروفسور جیمز سرجنت، سرپرست این مطالعه می گوید:" سال که کودکان نوشیدن الکل را به تاخیر می اندازند از تبعات دردناک نوشیدن الکل - رانندگی کردن در حال مستی و اعتیاد به الکل - در امان اند."

او با بررسی مطالعات گذشته دریافته است تصاویر و صحنه های پخش شده در فیلم های سینمایی و تلویزیونی تاثیر بسیار زیادی بر کودکان می گذارد و احتمال نوشیدن و اعتیادشان به الکل را به شدت افزایش می دهد.

نتایج مطالعات سرپرست این مطالعه نشان داد در 92 درصد فیلم های سینمایی پخش شده از تلویزیون و ... 601 صحنه نوشیدن الکل نمایش داده شده است. دانشمندان همچنین پی بردند 52 درصد فیلم های سینمایی درجه G، 89 درصد فیلم های درجه PG، 93 درصد فیلم های درجه PG-13 و 95 درصد فیلم های درجه R صحنه های نوشیدن الکل را نمایش داده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.