قدس آنلاین:معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی تعزیرات حکومتی کشورگفت: 193شهر در کشورفاقد اداره تعزیرات حکومتی است.

193شهر در کشورفاقد اداره تعزیرات حکومتی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ازبجنورد، علی جمشیدی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پیشین و جدید تعزیرات حکومتی خراسان شمالی اظهار داشت: در خراسان شمالی نیز تعزیرات حکومتی تنها در سه شهر مستقر شده و در دو شهر نمایندگی دارد.

وی با بیان اینکه محدویت و کمبود نیروی انسانی نیز یکی از مشکلاتی است که در این سازمان وجود دارد ، اظهار داشت: مجوز به کار گیری و جذب نیرو گرفته شده است که در صورت حل مشکل محدودیت های اعتباری، استخدام می شوند که بخشی از مشکلات مربوط به کمبود نیروی انسانی برطرف می شود.

جمشیدی در بخش دیگر سخنان خود از افزایش 95 درصدی تشکیل پرونده های قاچاق در سال جاری خبر داد و گفت: این افزایش ناشی از افزایش و توسعه وظایف تعزیرات حکومتی در زمینه رسیدگی به قاچاق در سال جاری بوده است.

 وی خاطر نشان می کند: درحال حاضر102 درصد از پرونده های رسیده به تعزیرات حکومتی مختومه شده است بدان معنا که تمامی پرونده ها و دو درصد از پرونده های سال گذشته نیز مختومه شده است.

 رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این آیین تعزیرات حکومتی را ناظر بر کم و کیف بازار و اقتصاد عنوان کرد و گفت: گاهی نظم بازار توسط مصرف کننده و یا تولید کننده بر هم می خورد که تعزیرات حکومتی باید بر آن نظارت داشته باشد.

حجت الاسلام قدرتی اظهار داشت: تعزیرات حکومتی استان تا کنون وظایف خود را به درستی انجام داده اما اقدامات بهتری می شد انجام داد که شاید به علت برخی کمبود ها تحقق نیافته است.

وی افزود: به هر حال هنوز مشکلاتی در بازار مصرف کننده و تولیدکننده وجود دارد که بخشی به علت نقص در قانون، اجرایی نشدن قانون و یا نداشتن تقوا نمود پیداکرده است.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی تنها در سه شهر این استان اداره دارد گفت: پیگیری های فرمانداران و دیگر مسئولان در این زمینه به نتیجه نرسیده است.

محمدرضا موفق با اشاره به کمبود تعداد شعبات تعزیرات حکومتی در این استان بیان کرد: کمبود نیرو و سایر محدودیت ها دقت در رسیدگی به بیش از 9 هزار پرونده را در این اداره کل تحت شعاع قرار داده است.

وی افزود: باید توجه بیشتری در تامین نیروی متخصص درتعزیرات حکومتی مبذول شود.

 وی در بخش دیگر سخنان خود قوانین دست و پا گیر را از مشکلات فعالیت های اقتصادی در کشور و استان عنوان و اظهار کرد: ُالبته دولت در تلاش است تا شماری از این قوانین را حذف ویا اصلاح کند

انتهای خبر/..

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.