قدس آنلاین:مديركميته امداد امام خميني(ره) اسفراين از بافت فرش‌هاي دستباف به ارزش بيش از 950 ريال توسط مددجويان اين شهرستان در طول امسال خبر داد.

بافت 950 ميليون ريال فرش‌ دستباف توسط مددجويان کميته امداد اسفراين

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، « علي سخاوتي پور » اظهار داشت: خودکفايي و توانمندسازي خانواده‌هاي زير پوشش کميته امداد، يکي از دغدغه‌هاي اصلي اين نهاد است و در اين راستا نيز گام‌هاي خوبي برداشته شده است.

وي يکي از اقدامات موثر در اين زمينه را مربوط به قاليبافي مددجويان تحت حمايت خود دانست و افزود: بخش قاليبافي در ميان خانواده‌هاي مددجوي اين نهاد جايگاه مناسبي داشته و ظرفيت‌هاي خوبي در اين زمينه در شهرستان ديده شده است.

سخاوتي پورگفت:در همين راستا از توليد 103 تخته فرش توسط مددجويان فعال در اين رشته خبر داد و افزود: اين قالي‌وگليم فرش هاي دستباف در متراژ حدود 180متر مربع بافته و آماده شده‌اند.

وي با اشاره به تلاش‌هاي کميته امداد براي بازاريابي و عرضه محصولات توليد شده به بازار مصرف، گفت:‌ از محل فروش اين فرش‌ها 195 ميليون ريال سود خالص عايد مجريان اين طرح‌هاي قاليبافي شده است.

وي خاطرنشان کرد: کميته امداد در زمينه بسترسازي براي اشتغال افراد زير پوشش خود خدمات متنوعي به مددجويان ارائه مي‌دهد.

وي ادامه داد:‌ ارائه مشاوره‌هاي شغلي به افراد، برگزاري کلاس‌هاي حرفه‌آموزي، پرداخت تسهيلات اشتغال‌زايي، تهيه و واگذاري مواد اوليه و ابزار کار به مددجويان، نظارت بر حسن اجراي فعاليت‌ها و بازاريابي براي فروش محصولات و دستاوردهاي مددجويان، از جمله اقدامات حمايتي کميته امداد در راستاي ايجاد شغل براي مددجويان بوده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.