رئیس ستاد راهپیمایی اربعین تهران گفت: راهپیمایی اربعین تهران با عنوان «جاماندگان کوی عشق» در ۲۲ آذر (روز اربعین) و از سه مسیر به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می شود.

راهپیمایی اربعین حسینی در تهران به سوی حرم سیدالکریم(ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، اصحاب کریمی رئیس ستاد راهپیمایی حماسی اربعین تهران موسوم به «جاماندگان کوی عشق» با اشاره به برگزاری راهپیمایی اربعین در تهران و حرکت به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: ستاد راهپیمایی حماسی اربعین سال گذشته توسط نیروهای مردمی، هیئات مذهبی، پایگاه های مقاومت بسیج، مدارس و دانشگاه ها و ارگان های مردمی ولایت مدار شکل گرفت. سال گذشته برای اولین بار راهپیمایی سراسری از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برپا شد و مردم با عزاداری، سینه زنی و برپایی ایستگاه های صلواتی این مسیر ۱۷ کیلومتری را پیاده پیمودند.

کریمی با اشاره به این مطلب که با توجه به عزاداری سال های گذشته در نجف و کربلا، پیاده روی اربعین تهران با همان شیوه و سبک عزاداری برپا می شود گفت: ستاد راهپیمایی حماسی اربعین سال ۹۳ تشکیل شده و به دلیل وسعت و استقبال مردم این راهپیمایی در شهر تهران از سه مسیر انجام می شود .

وی ادامه داد: مسیر اول از میدان امام حسین (ع)، خیابان ۱۷ شهریور، میدان خراسان، خیابان شوش، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام و در انتها حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) است. مسیر دوم میدان آزادی، خیابان آزادی، اتوبان شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) و مسیر سوم از امامزاده حسن (ناحیه بسیج حبیب بن مظاهر)، خیابان امین الملک، خیابان قزوین، میدان ۹ دی، پل جوادیه، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) است. حرکت از تمام مسیرها صبح روز اربعین (۲۲ آذر) ساعت ۷ و ۳۰ با تلاوت قرآن کریم و مداحی آغاز می شود.

رئیس ستاد راهپیمایی حماسی اربعین تهران با بیان اینکه در بین عزادارانی که در راهپیمایی حضور دارند پرچم های "یالثارات الحسن (ع)" توزیع می شود گفت: به جز این سه مسیر از شهرک های اطراف استان تهران، اسلامشهر، ورامین، قیام دشت و پاکدشت نیز مسیرهایی تعیین شده است که در نهایت به سه مسیر اصلی می پیوندند و با شعار لبیک یا حسین(ع) این مسیر را به یاد حضرت اباعبدالله (ع) و یارانش می پیمایند و خودشان را تا نماز ظهر روز اربعین به حرم سیدالکریم (ع) می رسانند.

وی با بیان این مطلب که شهرداری تهران و سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) کمک های خوبی را با هدف هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه انجام داده اند گفت: از برنامه های این ستاد استقبال خوبی شده و تلاش می کنیم تا این راهپیمایی به بهترین شیوه انجام شود و از آحاد مردم نیز دعوت می کنیم تا در این عزاداری شرکت کنند.

رئیس ستاد راهپیمایی حماسی اربعین تهران در خصوص استقبال خوب سال گذشته مردم از این راهپیمایی گفت: سال گذشته حضور مردم حدود ۳۰ هزار نفر ارزیابی شد و امسال که این مراسم در سه مسیر انجام می شود تخمین می زنیم تا ۱۵۰ هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.