جواد حسینی : کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از گذشت هفت روز از برگزاری داربی 79 احکام خود را درباره متخلفان این دیدار اعلام کرد که بر اساس احکام صادره پرسپولیسی‌ها به جز محرومیت یک جلسه‌ای مربی ، ...

حمله مشترک استقلال و پرسپولیس به حسن زاده!

 محرومیت دو جلسه‌ای امید عالیشاه و محرومیت یک جلسه‌ای تماشاگرانشان مبلغ 38 میلیون تومان جریمه نقدی شدند، همچنین استقلالی‌ها نیز در کنار محرومیت یک جلسه‌ای امیر قلعه‌نویی و محرومیت دو جلسه‌ای میلاد فخرالدینی مبلغ 20 میلیون تومان جریمه نقدی شدند تا به این ترتیب فدراسیون فوتبال بابت تخلفات روی داده در این بازی حدود 58 میلیون تومان درآمدزایی داشته باشد!

نکته قابل توجه در این میان قطعی بودن آرای صادره کمیته انضباطی به جز یک مورد بود تا هیچ یک از طرفین نتوانند با شکایت به کمیته استیناف زمینه بخشش یا کاهش آن را فراهم کنند، تنها حکمی که از سوی کمیته انضباطی قابل تجدیدنظر اعلام شده، محرومیت یک جلسه‌ای تماشاگران پرسپولیس از دیدار خانگی خود می‌باشد که احتمالاً با شکایت پرسپولیس و بررسی آن در کمیته استیناف، این رأی به حالت تعلیق در می‌آید تا احکام صادره به حالت کاملاً مشابه درآید!

با این حال مسؤولان دو باشگاه به احکام صادره از سوی کمیته انضباطی اعتراض داشتند، هرچند آنها بهتر از هر کسی می‌دانستند اعتراض به احکام صادره هیچ ثمری نخواهد داشت، با این حال سیاسی و عبدی با انتقاد از تصمیم کمیته انضباطی آرای صادره را غیر عادلانه توصیف کردند. در آن سو مسؤولان باشگاه استقلال نیز به احکام صادره اعتراض کردند، ولی هیچ واکنشی از سوی کمیته انضباطی مشاهده نشد تا مشخص شود، اعتراض بی فایده است.

حمید سیاسی مدیرعامل پرسپولیس با انتقاد از این تصمیم گفت:« می‌دانم چرا این اتفاقات رخ می‌دهد. آقایان زورشان به پرسپولیس می‌رسد و ما هم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. ظاهراً نظام مافیایی وجود دارد که زور ما به آن نمی‌رسد. واقعاً نمی‌دانم چه کاری از دست ما بر می‌آید.»

حسین عبدی نیز در این باره با انتقاد از عملکرد کمیته انضباطی گفت:« گمان می‌کردم قضیه دیگر تمام شده، اما از قرار معلوم پیروزی ما در داربی برای بعضی‌ها ناراحت کننده بود که چنین رأیی برای من و تیم صادر کردند. آقایان اشتباه خودشان را با دادن این رأی تکرار کردند و من هم چاره‌ای جز پذیرفتن آن ندارم. پرسپولیس راه خود را پیدا کرده و این موضوع باب میل برخی نیست، اما مطمئن باشید ما به راه خود ادامه داده و تحت تأثیر این ناعدالتی‌ها قرار نمی‌گیریم. اشکال ندارد، بگذارید ما را محروم کنند، اما در داربی برنده شویم و این برای ما مهم است.»

اما سرمربی استقلال واکنش تندی به حکم صادره داشت، قلعه نویی با حمله به حسن زاده درباره وی گفت:« بنده دو سؤال دارم. تعریف قانون کاملاً مشخص است و قانونگذار هم کمیته انضباطی است. چه اتفاقی افتاد که دیدار استقلال و تراکتورسازی با حضور هواداران انجام شد. آیا حسن‌زاده و دوستانش نباید این موارد را بررسی کنند. خودم دوست دارم بازی این دو تیم با حضور هواداران باشد، اما شما تفاوت برخوردها را نگاه کنید. ما درخواست کردیم یک روز دیدارمان مقابل راه‌آهن عقب بیفتد، اما این مسأله را نپذیرفتند. آقای حسن‌زاده آیا دیدید که ما به خاطر برگزار شدن بازی مقابل تراکتورسازی با حضور هواداران نامه‌ای فرستاده باشیم؟ آقای حسن‌زاده در مورد تخلفی که خودت انجام دادی، توضیح بده؟ من شکست خوردم و این مسأله را قبول کردم. حسین‌ عسگری اعلام می‌کند که من به خاطر سرپوش گذاشتن روی باخت استقلال این صحبتها را می‌کنم. وقتی مقابل ذوب‌آهن و فولاد باختیم، باز هم صحبت از داوری کردم؟‌«

سرمربی استقلال تأکید کرد:« آقای حسن‌زاده تو خودت متخلف بودی. کارشناسان اعلام کردند، در دیدار داربی دو پنالتی برای استقلال گرفته نشده است. البته برخی گفتند، یک پنالتی نگرفتند. گل محمد نوری در برنامه 90 مشخص شد که بعد از صحنه آفساید به ثمر رساندند. کارشناسان گفتند، یکی از مدافعان پرسپولیس باید سه کارت زرد دریافت می‌کرد. پرسش اینجاست که چطور به داور بازی نمره قبولی می‌دهند؟»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.