گروه هنر- تکتم بهاردوست - باز هم یک موضوع خانوادگی دستمایه ساخت یک ملودرام اجتماعی شده است.

 «همه چیز آنجاست» خیابانها را خلوت خواهد کرد

«همه چیز آنجاست» نام سریالی به نویسندگی «فیروزه قشقایی»، کارگردانی «شهرام شاه حسینی» و تهیه کنندگی «داوود هاشمی» است که در 50 قسمت 45 دقیقه ای برای پخش از نیمه آذرماه از شبکه سه سیما در نظر گرفته شده است.

با داوود هاشمی، تهیه کننده این سریال گفت و گو کرده ایم که می‌خوانید:

 

  به عنوان اولین پرسش کمی در خصوص داستان این سریال بگویید.

- همه چیز آنجاست، داستان تقابل سنت و مدرنیته است. یک ملودرام اجتماعی با موضوع خانواده که قرار است در کنار طرح مسایل دینی تربیتی چالش هایی را نیز که هر کدام از ما در طول روز با آن ها رو به رو هستیم به تصویر بکشد.

 این سریال یک داستان اصلی دارد که برای کشش قصه و ایجاد جذابیت بیشتر در آن یکسری داستانک ها و قصه‌های فرعی و حاشیه‌ای اضافه کرده ایم و با وجود  گره‌ها، تعلیق و کشمکش‌های قصه می‌توانم این مژده را به مخاطبان تلویزیون بدهم که بزودی شاهد یک اثر «خیابان خلوت کن» خواهند بود.

 

  گاهی پیش می‌آید به سبب وجود داستان های فرعی، گره های اصلی در طول داستان باز نشود و این قضیه مخاطب را دل زده کند.

- بله درست است، ولی ما در این کار سعی کرده ایم که وقتی طرح ، اختلاف یا گرهی مطرح می‌شود، در طول کار یک توجیح منطقی داشته باشد.

 

 این سریال چه ویژگی خاصی نسبت به دیگر تولیدهای شما دارد؟

- می توانم بگویم پربازیگرترین سریالی است که من تا کنون تهیه کنندگی آن را برعهده داشته ام، دیگراینکه من تا کنون تهیه کنندگی چند سريال ماورايي را براي ماه رمضان برعهده داشته ام، اما فضاي اين سريال کاملاً با آثاری قبلی ام متفاوت است.

داستان این مجموعه  گرچه موضوعی اجتماعی دارد، ولی بدون پیچیدگی های معمول رئال های اجتماعی است و سعی دارد در طول داستان با نزدیک شدن به آدمهای داستان قصه ساده ای را روایت کند و به خاطر نوع قصه و جنس بازی‌ها بیننده را به یک فضای نوستالژیک می‌برد.

 

 گفتید «همه چیز اینجاست» یک سریال پر بازیگر است؟

- بله! ببینید،هر کار مخاطب پسند بجز یک فیلمنامه قوی باید هم بچه داستانهای زیادی داشته باشد، هم شخصیتهای متعدد.اتفاقی که ما سعی کرده ایم در این کار رعایت شود تا جایی که حتی به خاطر حساسیت موضوع برای بازیگران فرعی هم از حضور چهره ها استفاده کرده ایم.

این سریال 23بازیگر اصلی و بیش از 20 بازیگر فرعی دارد که بتدریج وارد قصه می‌شوند.یکی از ویژگی های خوب این سریال داشتن ترکیبی ازبازیگران خوب و توانمندی است که هر کدامشان برای جذب مخاطب کافی اند.

 

 با چه معیارهایی شهرام شاه حسینی برای کارگردانی این مجموعه انتخاب شد؟

-  براي اين سريال باید کارگردانی انتخاب مي شد که هم باانرژي باشد و هم اينکه علاوه بر داشتن سرعت مناسب، نسبت به کار حساس باشد و از ظرافت هاي کار بسادگي عبور نکند. با توجه به شناختم ازشهرام شاه حسینی به نظرم او بهترین گزینه بود. شاه حسینی ، کارگردان با تجربه و کاربلدی است و تجربه های تلویزیونی اش نشان داده که می‌داند چگونه نبض مخاطب را در دست بگیرد. من مدتها بود که دلم می‌خواست با او همکاری کنم که به هر جهت تا به امروز فرصت نشده بود.

او کارش را دوست دارد و با وسواس زیادی روی متن، بازی ها حتی گریم و طراحی لباس متمرکز است. مثل برخی از همکاران نیست که فقط کارشان این باشد که بیایند صحنه ای را بگیرند و بروند. او به برقراری رابطه خودش با فیلمنامه معتقد است.

 

  آیا فیلمنامه با تغییرهایی هم همراه بود؟

- همانطور که گفتم شاه حسینی کارگردان سختگیری است، اول هم برای خودش.او برای اینکه بتواند با کار ارتباط برقرار کند با صحبت هایی که با علیرضا افخمی داشت، یکسری تغییرات روی فیلمنامه اعمال کرد که من مطمئنم به دیده شدن هرچه بیشتر کار کمک می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.