قدس آنلاین:مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت : 720 هزار نفر از جمعیت استان دارای دفترچه بیمه سلامت هستند.

بیش از 700 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، آرمیده در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت : از این تعداد 530 هزار نفر بیمه شده روستایی و عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20هزار نفر، 63 هزار نفر کارکنان دولت و 23 هزار و 500 نفر سایر اقشار هستند.

وی با اشاره به ثبت نام 102 هزار نفر در سامانه بیمه سلامت در سال جاری، افزود: حدود هشت هزار نفر از این افراد در حال پایش بوده و برای بیش از 91هزار نفر مابقی دفترچه صادر شده است.

وی موسسات طرف قرارداد با این بیمه را 400 موسسه برشمردو گفت: 75 مرکز بهداشتی و درمانی نیز در برنامه پزشک خانواده و 170 موسسه غیر مستقل از قبیل بیمارستان ها، طرف قرارداد این بیمه هستند.

وی با بیان اینکه امسال برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در یک رشد 10برابری قرار دارد، تصریح کرد: سال گذشته حدود 6 میلیارد تومان هزینه کرد این دو بوده در حالی که این میزان در سال جاری فقط در سطح یک به 45 میلیارد تومان تا کنون رسیده است.

وی با اشاره به افزایش اقلام دارویی از270  قلم به 426 قلم در این طرح ها، خاطرنشان کرد: استاندارد حضور پزشک نیز از 5 هزار نفر به سه هزار و 500 نفر کاهش یافته است.

وی متذکر شد: برای تثبیت حضور پزشک در مناطق محروم و کمتر برخوردار نیز مبلغی برای بحث هتلینگ و محیط زیست پزشکان در نظر گرفته شده و خرید تجهیزات دندانپزشکی و لوازم مصرفی را نیز در دستور کار داریم.

آرمیده از ارائه خدمات خودرویی برای پوشش روستاهای اطراف خبر داد و گفت: هم اکنون تعداد پزشک موجود از پزشک مورد نیاز هم بیشتر است و به ازای هر سه هزار نفر بر اساس استاندارد جمعیتی یک پزشک داریم.

وی یادآور شد: این در حالی است که برای هر 20 الی 25 هزار نفر نیز یک دندانپزشک در همه مراکز داریم و تجهیزات نیز خریداری شده و خدمات آموزشی و بهداشتی دهان و دندان نیز به کودکان زیر 14 سال و مادران باردار ارائه می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از تمامی ظرفیت ها استفاده شده تا با شناسایی بیماران روستایی، به راحتی به کلینیک و پزشکان متخصص دسترسی داشته باشند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی همچنین در بخش دیگری با برشمردن مزیت‌های طرح تحول سلامت و اقدامات این اداره کل افزود: بر اساس آمار زیرمیزی در خراسان‌شمالی در این مدت نسبت به قبل کاهش یافته است.

این مسئول ادامه داد: صرفاً در این مدت از اجرای طرح تحول نظام سلامت در خراسان شمالی یک شکایت از سوی مردم طرح شده است.

آرمیده با یادآوری اینکه هیئت نظارتی به همین منظور با عضویت دستگاه‌هایی چون بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی شکل گرفته، عنوان کرد: چندین مورد زیر میزی هم که پزشکان از بیماران گرفته بودند با پیگیری این هیئت به آنان بازگردانده شد.

وی گفت: هر گونه دریافت وجوه غیر متعارف خارج از ضوابط زیر میزی تعلق و در مرحله نخست سه ماه تعلیق، مرحله دوم یک سال تعلیق و در مرحله آخر تعلیق دائم برای پزشک متخلف ثبت خواهد شد.

وی یکی از مهم‌ترین رویکردها در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت را کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان و ارتقای بسته پایه بیمه سلامت همگانی عنوان کرد.

وی افزود: در این راستا  دفاع و صیانت از حقوق بیمه شدگان را سرلوحه برنامه‌های بیمه سازمان سلامت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به سلامت مردم دارد خاطر نشان کرد: به همین منظور کاهش مرگ و میر کودکان، افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر مادران باردار از دستاوردهای اجرای این طرح بوده است.

آرمیده همچنین ارتقای کیفیت ارایه خدمات به مردم را از جمله مهم‌ترین مزایای این طرح مهم اعلام کرد و گفت: بیمه سلامت خراسان شمالی در این مسیر تلاش خود را معطوف کرده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.