قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز، عمران و سازندگی را از مهم‌ترین وجوه عملکرد شهرداری‌ها دانست و افزود: پیش‌برد اهداف جامع توسعه، باید با در نظر گرفتن اصول مناسب‌سازی شهری باشد.

مناسب‌سازی ساختار قدیمی شهر تبریز، در فازبندی‌های مستمر / اراده معلولان، الگوی نویدبخش زندگی

 به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی نجفی با گرامیداشت  12 آذر، روز جهانی معلولان، افزود: روند توسعه و عمران شهر تبریز چه در بحث پروژه‌های بزرگ عمرانی و چه در مورد اصلاح ساختارهای قدیمی، باید با در نظر داشتن تسهیل در ساز و کار زندگی شهروندان معلول و جانباز باشد.

وی پروژه قطار شهری را از اصلی‌ترین فرصت های اجرای ایده‌آل مناسب‌سازی شهری خواند و افزود: خوشبختانه اجرای این پروژه،  با در نظر داشتن تجارب و راهکارهای مفید و موثر قطار شهری در کشور مورد توجه بوده و در طراحی ایستگاه‌ها و مسیرهای مرتبط به مترو، منظور شده است.

شهردار تبریز ادامه داد: زیرمجموعه‌های مختلف عمرانی و اجرایی شهرداری تبریز موظف‌اند تا برنامه‌های خود را در بخش‌های تدوین شده از قبیل احداث پارک‌های محله‌ای، حمل‌و‌نقل عمومی، توسعه مراکز ورزشی، پیاده‌روسازی، نصب علایم لازم فیزیكی با اولویت میادین و معابر اصلی و همچنین زیرساخت‌های فرهنگی همچون فرهنگسراها و کتابخانه‌های عمومی، با در نظر داشتن همین ضرورت مهم، پیش ببرند.

صادق نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، ساختار قدیمی شهر تبریز را یادآور شد و افزود: در کنار حرکت‌های جدید مناسب‌سازی در روند عمران شهر، بازنگری در ساختار قدیمی و مطابق ساختن آن با سهولت آمد و شد شهروندان جانباز و معلول، موضوعی است که باید به در قالب فازبندی‌های مدون و مستمر، مورد توجه قرار گیرد.

وی اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی مناسب از طریق هماهنگی با سایر دستگاه‌های مرتبط اجرایی به ویژه سازمان بهزیستی را از دیگر الزامات اجرای موفق مناسب سازی عنوان کرد.

شهردار تبریز تاکید کرد: موفقیت‌های معلولان و جانبازان، در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی، نشان‌دهنده غلبه چشمگیر اراده و باور این قشر، به نقص جسمی‌شان است.

نجفی ادامه داد: این موضوع، الگوی نویدبخشی است که می‌تواند در رفع ناامیدی‌های روزمره افرادی که از جسم بی‌نقص برخورداند نیز موثر و تحول‌ساز باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.