قدس آنلاین - تبریز: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز همزمان با روز جهانی معلولین گفت: رفع موانع فيزيکي در پارکهای تبریز از جمله رويکردهاي سازمان پارکهای تبریز است تا افراد معلول نیز به عنوان یک شهروند بتوانند از تمام امكانات و فضاي شهري استفاده مطلوب را ببرند.

رفع موانع فیزیکی در پارکهای تبریز جهت بهره‌مندی یکسان معلولین از فضاهای شهری

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدحسین حسن‌زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: مناسب‌سازی پارك ها به عنوان فضاهايي كه افراد معلول از هر قشر و هر موقعيتي به آنها نياز دارند و نيز به دليل نقشي كه اين اماكن عمومي در ايجاد تعامل هرچه بيشتر و بهتر ميان معلولين و جامعه برقرار مي کنند، امری ضروری است.

وی با اشاره به نقش پارك ها در ايجاد تعامل اجتماعي ميان جامعه و معلولين، تصریح کرد: تاييد روان شناختي پاركها و تفريحات در روحيه افراد داراي معلوليت، حقوق شهروندي مغفول مانده معلولين در بهره مندي از امكانات تفريحي، ضرورت مناسب سازي اين فضاها را محرزتر ساخته است.

حسن‌زاده با بیان اینکه در تلاش هستیم تا سهم معلولان از سرانه ها و امکانات عمومی را محقق کنیم، گفت: توزیع عادلانه خدمات و امکانات شهری در بین تمامی قشرهای جامعه، به منظور پاسخگویی به مطالبات شهروندان در رأس برنامه‌های شهرداری و سازمان پارکها و فضای سبز تبریز قرار دارد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با تاکید بر تامین و توسعه امکانات و زیرساخت‌های رفاهی در پارکهای تبریز برای افراد دارای معلولیت، اظهار داشت: در همین راستا، سازمان پارکهای تبریز با تدوین و اجرای طرح‌های ویژه مناسب‌سازی محیط  پارکها برای تسهیل در تردد و عبور و مرور معلولان گام‌های اساسی برداشته است.

وی ادامه داد: از جمله این اقدامات را می توان در پارک ائل گلی تبریز به عنوان بزرگترین تفرجگاه شهری مشاهده کرد چرا که این پارک به شکلی کامل برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده است و کسانی که مشکل جسمی- حرکتی دارند به راحتی مي‌توانند از تمام امکانات این پارک استفاده کنند .

حسن‌زاده تاکید کرد: موضوع های از قبیل طراحی استاندارد پیاده روها، نصب راه بند مخصوص عبور و مرور ویلچر، ایجاد پارکینگ ویژه معلولین، نصب وسایل بازی متناسب با شرایط جسمی معلولین و طراحی علمی فضای سبز از جمله موارد مورد توجه در احداث مناسب پارکها برای استفاده‌ی معلولین است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز در پایان با اشاره به تلاش برای نهادینه کردن این اعتقاد که معلولان و نابینایان هم جزئی از جامعه بوده و حق زندگی راحت دارند، اظهار داشت:امیدواریم با تداوم و تکمیل طرح‌ها و برنامه‌های در دست اجرای سازمان پارکها و فضای سبز تبریز در بخش مناسب‌سازی محیط برای معلولان، زمینه‌ای برای ایجاد امکانات و بسترهای تردد و زندگی راحت این قشر از جامعه فراهم شود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.