رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارایه گزارشی از عملکرد بنیاد در رسیدگی به مشکلات جامعه ایثارگری گفت: با تدابیر مقام معظم رهبري و حمایت های رئیس جمهور معوقات ایثارگران تا پایان سال 90 در ماه های گذشته پرداخت شده است.

وجود 64 خانواده 5 شهیدی در کشور

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی محلاتی در گردهمایی فرزندان معزز شاهد شاغل در سازمان و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که در سالن همایشهای آستان قدس رضوي در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد، تصریح کرد: شهید کلمه ای است که برای ما مقدس و صاحب احترام است و همه ما برای آن قداست خاصی قائل هستیم، زیرا معتقدیم کسی که در راه دین، عقیده، قرآن، اسلام و کشور فداکاری کند به مقامی می‌رسد که قرآن کریم آن را بالاترین مقام می‌داند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران  با تأکید بر اینکه نباید شهید را مرده بپنداریم، گفت: هر کجا اختراع، اکتشاف و افتخاری حاصل شود آن را مدیون خون پاک شهدا هستیم، زیرا آرامشی که داریم زمینه ساز تمامی پیشرفتهاست و این آرامش را مدیون خون شهدا هستیم.

  2300 جانباز قطع نخاعی

معاون رئیس جمهور با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبري مبنی بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: هم اکنون 2300 جانباز قطع نخاعی در کشور داریم که آنها در آسایشگاه‌ها هستند و وقتی به دیدار آنها می روم درخواستی ندارند و این نشان از بزرگی ای ایثارگران فداکار
 است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از وجود 64 خانواده پنج شهیدی در کشور خبر داد و افزود: بیش از 7800 خانواده دو شهید در کشور داریم و هر کس مسؤولیت بنیاد را برعهده می‌گیرد با این جامعه گسترده رو به روست که باید پاسخگوی درخواستها و نیازهای آنها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی همچنین از پرداخت معوقات ایثارگران تا پایان سال 90 خبر داد و تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه های ما بحث اشتغال جامعه ایثارگری است و هم اکنون تلاش داریم با برنامه ریزی های دقیق زمینه های اشتغال ایثارگران را فراهم 
کنیم.

  بدهی به ایثارگران پرداخت می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی تصریح کرد: وقتی وارد بنیاد شهید و امور ایثارگران شدم 3850 میلیارد تومان بدهی داشتیم و با تدابیر رهبری معظم انقلاب، حمایتهای رئیس جمهور و همکاری کارکنان بنیاد پرداخت بدهی های ایثارگران را آغاز و به  انجام رساندیم.

وی افزود: پرداخت بدهی ها کار بزرگی بود، ابتدا بدهی های آزادگان و جانبازان و در نهایت خانواده‌های شهدا را پرداخت کرده‌ایم و دیون این خانواده ها از سال 91 تا 93 باقی مانده که پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  از اشتغال 3900 فرزند ایثارگر در سال گذشته خبر داد و افزود: برنامه ریزی های ما برای اشتغال جامعه ایثارگری ادامه دارد و گروهی از فرزندان شاهد را برای آسیب شناسی اشتغال ایثارگران استخدام کردیم تا به بررسی این موضوع بپردازند.

وی افزود: در حال تهیه بانک اطلاعاتی هستیم که ضرورت مراجعه ایثارگران به مرکز را از میان برمی دارد و ایثارگران می‌توانند در سراسر کشور از این سامانه استفاده کنند.

 

 جانبازان دفاع مقدس پیرو مکتب عاشورایی هستند

نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  همچنین گفت: جانبازان دفاع مقدس پیرو مکتب عاشورایی هستند و همسرانشان حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی همچنین در دیدار با خانواده جانباز 70 درصد محمد فراحی فریمانی که در منزل این شهید زنده انقلاب صورت گرفت، تصریح کرد: مقام معظم رهبري فرمودند حتماً به دیدار این عزیزان ایثارگر بروید و سلام من را به آنان برسانید و بر مبنای فرمایشات ایشان و با همت رئیس جمهور طرح سپاس اجرایی شد. وی تأکید کرد: همه ما مدیون شما هستیم و اگر امروز با وجود ناآرامی های منطقه، کشوری با ثبات داریم دستاورد ایثارگری و فداکاری شما عزیزان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.