حسین پورحسین: نمایشگاه عکس و گفت وگو پیرامون عکسهای جنگ و زندگی در سوریه با حضور «حسن قائدی» عکاس خبری و جمعی از عکاسان و دانشجویان رشته عکاسی مشهد در سالن همایشهای مؤسسه فرهنگی قدس برگزار شد.

نمایشگاه عکس و گفتگو پیرامون عکسهای جنگ و زندگی در سوریه

عکسهای منحصربه فرد از مقامهای کشورمان و بعضی از سران کشورها با هنرنمایی حسن قائدی، صحنه هایی از پشت صحنه و شکار لحظات را به نمایش گذاشت. وی برای هر عکس توضیح لازم را به حاضران ارایه داد.

لازم به یادآوری است که بعضی از عکسها برای اولین بار در معرض دید حاضران قرار گرفت.

نمایش عکسهایی از مصایبی که بر کشور سوریه رفته است، به همراه عکسهایی از زلزله پاکستان از دیگر عکسهایی بود که وی درخصوص آن برای حاضران سخن گفت.

قائدی در توضیح عکسهای سیاه و سفید هم گفت: انتخاب رنگ به فضایی که می خواهی عکس بگیری، بستگی دارد.

در این مراسم نمایش چند عکس سیاه و سفید و عکسی از ماه عسل دو تن از راهیان نور در قایقی کوچک و عکسهایی سیاه و سفید از بازدیدکنندگان در نقطه ای که شهید آوینی روی مین رفته است، هر کدام به تنهایی گویای گوشه ای تاریخی از اتفاقات جنگ تحمیلی را به نمایش گذاشت.

حسن قائدی درخصوص عملیات درعا گفت: در این عملیات لشکر سوریه در محاصره بود و این عکسها شروع عملیات را نشان می‌دهد و مرتب خمپاره به اطراف ما می خورد و همه پیاده شدیم و شروع به دویدن کردیم و در همان حال به دوربین نگاه نکرده و فقط شاتر می زدم.

به گفته وی، نمایش عکسهای سیاه و سفید و رنگی عملیات درعا بی شباهت به عکسهای جنگ دوم جهانی از نگاه فیلمسازان آمریکایی نیست و کاملاً تداعی کننده یک جنگ تمام عیار است و آثار خونی که بر چهره رزمنده ای جاری است، بخوبی مجسم کننده رودررویی و درگیری را در شرایط جنگی به نمایش می گذارد.

گفتنی است این مراسم به همت مرکز آموزشی علمی کاربردی خبرنگاران و با همکاری روزنامه قدس برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.