عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در نوبت کاری تفحص‌های مجلس تحقیق از صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت شمسا که متولی اعزام مردم به عتبات است را در دستور کار خود قرار داده است.

مجلس درباره "صندوق ذخیره فرهنگیان" و "شرکت شمسا" تحقیق و تفحص می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم محمدحسن آصفری با اشاره به موضوع تورم قوانین در کشور اظهار داشت: متاسفانه امروز ما با تورم قوانین در کشور مواجه هستیم که باید بررسی‌کنیم چرا قوانین دیگری که به تصویب مجلس رسیده اجرایی و عملیاتی نشده است.

وی افزود: باید در زمان تصویب قوانین در مجلس در مرحاه نخست توانمندی‌های کشور را بررسی‌کرده و سپس قوانین تصویب شود و این نکته را مدنظر داشته باشیم که قوانینی را مورد تصویب قرار دهیم که دولت توانایی اجرای آنها را  داشته باشد.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع نظلرت بر اجرای قوانین نیز مسئله‌ای بسیار مهم بوده که باید بسیار به آن توجه کرد.

آصفری بااشاره به نظارت مجلس بر اجرای قوانین گفت: قانون گذار در کنار تصویب قوانین وظیفه نظارت بر اجراء آنها را برعهده مجلس گذارده و باید علت اجرایی نشدن این قوانین توسط مجلس بررسی شود.

وی افزود: مجلس باید از دستگاه‌های مختلف کشور علت اجرائی نشدن هرکدام از این قوانین را جویا شده و آنها را بررسی کند.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای‌ اسلامی تصریح کرد: جایگاه مجلس در شورای‌اسلامی بسیار اهمیت داشته و با توجه به فرموده حضرت امام خمینی(ره) مجاس در راس همه امور است.

آصفری بااشاره به قانون اساسی‌کشور گفت: قانون اساسی به عنوان فصل الخطاب برای تمامی مردم ما به شمار می‌آید و یکی از افتخارات پس از پیروزی انقلاب اسلامی این است که یکی از دقیق‌ترین قوانین در قانون اساسی برای مردم تهیه شده است.

وی‌افزود: مایه خرسندی است که قانون اساسی تبیین شده برای مردم به شکل بومی بوده و بدون هرگونه کپی‌برداری از قوانین کشورهای دیگر است که این از ویژگی‌های بارز قانون اساسی ما به شمار می‌آید.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای‌اسلامی بااشاره به دیگر وظائف مهم دولت گفت: در کنار بحث نظارت موضوع تحقیق و تفحص از دستگاه‌ها است مهم بوده و قانون گذار با این اختیاری که به مجلس داده این اجازه را دارد که در دستگاه‌های مختلف تحقیق و تفحص کرده و مسائل مختلف را بررسی کند.

 وی افزود: باتوجه به گستردگی کار سازمان تامین اجتماعی و زیر پوشش خدمات‌دهی 12 میلیون نفراز مردم مجلس تصمیم گرفت که تحقیق و تفحصی بر روی این مجموعه داشته باشد.

آصفری بااشاره به موارد مود تحقیق و تفحص‌مجلس گفت: در نوبت کاری تفحص‌های مجلس تحقیق از صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت شمسا که متولی اعزام مردم به عتبات است را در دستور کار خود قرار داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با این موارد بتوانیم قدم‌هایی را در راستای توسعه و آبادانی و نیز کاهش فاصله طبقاتی در جامعه برداریم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.