معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: مراسم 16 آذر، 'روز دانشجو' امروز یکشنبه با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

برگزاری مراسم روز دانشجو با حضور رییس جمهوری

به گزارش قدس آنلاین «سید ضیا هاشمی» در گفت وگو با ایرنا افزود: این مراسم با حضور مسئولان وزارتخانه های علوم و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و جمعی از نخبگان علمی، برگزیدگان فرهنگی، دانشجویان ممتاز رشته های مختلف و نمایندگان تشکل های مختلف دانشجویی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از دانشجویان نخبه در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به نمایندگی از دانشجویان سراسر کشور، دیدگاه های خود را در حضور رییس جمهوری مطرح خواهند کرد و پس از آن، شرکت کنندگان پذیرای سخنان رییس دولت تدبیر و امید خواهند بود.

معاون وزیر علوم گفت: به مناسبت 16 آذر، در سایر دانشگاه ها نیز برنامه های گوناگونی توسط تشکل های دانشجویی یا مجموعه های فرهنگی پیش بینی شده است که شامل سخنرانی شخصیت های کشوری با رویکردهای مختلف است.

هاشمی افزود:' جلسات پرسش و پاسخ در برخی دیگر از دانشگاه ها نیز داریم. در برخی از دانشگاه ها هم کرسی های آزاد اندیشی در حوزه های سیاسی و اجتماعی برگزار می شود و امیدواریم با حضور و مشارکت دانشگاهیان و شخصیت های صاحبنظر در دانشگاه های مختلف، مراسم ویژه این روز با شکوه و با نظم و انضباط برگزار شود.'

وی با بیان اینکه روز دانشجو نماد حضور دانشجو در مسیر تعیین سرنوشت کشور است، تصریح کرد: این روز، یادآور مجاهدت و احساس مسئولیت دانشجویان و فداکاری و جانبازی آنان در راه تحقق آرمان های کلان کشور است.

هاشمی ادامه داد: 16 آذر، نمادی از نقش آفرینی دانشجویان ایرانی برای خدمت به جامعه و میهن خویش است و از همین رو، در طول 61 سال گذشته همواره در دانشگاه های کشور گرامی داشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: روز 16 آذر، نمادی از پیوند روحیه شهادت طلبی و ایثارگری در کنار فعالیت دانشجویی و علم اندوزی در فضای دانشگاهها است.

معاون وزیر علوم گفت: برنامه های 16 آذر نشان و دلیلی بر مسئولیت پذیری دانشجویان است و جایگاه ویژه و رفیع آنها را در نقش آفرینی در کشور و فضای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن نشان می دهد.

امروز شانزدهم آذر، مصادف با روزی است که در سال 1332، زمانی که بیش از 50 روز از کودتای آمریکایی ارتشبد زاهدی علیه دولت مردمی دکتر محمد مصدق نمی گذشت، سه دانشجوی دانشگاه تهران به نامهای احمد قندچی، آذر شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا در اعتراض به دخالتهای امریکا و انگلیس در امور ایران و سفر 'ریچارد نیکسون' معاون رییس جمهوری امریکا به تهران، همراه دیگر دانشجویان بپاخاستند و سینه خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح میهن پرستی، آزادی خواهی و استقلال طلبی فرزندان این مرزوبوم را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند. این روز، روز دانشجو نام گرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.