مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: هشت عضو دو بیمار مرگ مغزی در زنجان به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.

هشت عضو دو بیمار مرگ مغزی در زنجان به بیماران نیازمند زندگی بخشید

به گزارش قدس آنلاین 'رویا قهرمانی' روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اعضای بیمار مرگ مغزی به نام 'رباب حسنی' ساکن شهرستان زنجان که به دلیل تصادف در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بستری و به مرگ مغزی دچار شده بود، پس از انجام مراحل لازم به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی یادآوری کرد: پس از اطلاع از مورد مرگ مغزی این بیمار، اقدامات لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و این اقدام خداپسندانه به اهدای پنج عضو این بیمار منجر شد.

قهرمانی تصریح کرد: خانواده این مرحوم پس از تایید مرگ مغزی با آگاهی لازم برای اهدای عضو رضایت دادند.

وی با اشاره به اینکه کبد، کلیه ها ، قلب، پانکراس این بیمار مرگ مغزی برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینا تهران انتقال داده شد، اظهار کرد: این اقدام خداپسندانه به طور یقین حیاتی دوباره به نیازمندان می بخشد.

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجان، همچنین به اهدای سه عضو بیمار مرگ مغزی دیگر به نام'پیمان احمدی' 23 ساله اشاره کرد و گفت: این بیمار نیز به دلیل خونریزی داخلی مغزی در بیمارستان ولی عصر(عج) شهر زنجان بستری شده بود که پس از اخذ رضایت خانواده این مرحوم 'کلیه ها و کبد' وی برای اهدا به بیماران دردمند به بیمارستان سینای تهران انتقال داده شد.

وی، یادآور شد: امسال هشت مورد اهدای عضو در این استان انجام شده که این روند در مقایسه با سالهای گذشته رو به رشد است.

قهرمانی افزود:آگاهی واطلاع رسانی انجام گرفته ازطریق رسانه های گروهی سهم بسزایی در ترویج اهدای عضو در این استان به همراه داشته و حتی در مناطق روستایی این استان نیز از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است.

به گزارش ایرنا، شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی این استان از سال 87 آغاز به کار کرده و تاکنون 316 عضو بیماران مرگ مغزی به نیازمندان اهدا شده است.

استان زنجان یک میلیون و 100 نفر جمعیت دارد که بیش از 450 هزار نفر آن در شهر زنجان ساکن هستند.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.