قدس آنلاین - میانه : استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که همه ظرفیت‌های توسعه شهرستان میانه آماده است، گفت: در سایه وحدت و همدلی مسوولان دلسوز، میانه پرشتاب در مسیر توسعه حرکت می‌کند.

همه ظرفیت‌های توسعه شهرستان میانه آماده است

به گزارش قدس آنلاین از میانه، اسماعیل جبارزاده در دیدار صمیمی با منتخبین شهرستان میانه گفت: با گزارش‌هایی که از عملکرد دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته در شهرستان میانه ارایه شد و حتی انتقادهایی که مطرح شد صدای پای توسعه را در این شهرستان شنیدیم.

وی افزود: شهرستان میانه با وجود مسایل و مشکلات متعدد از نظر تعداد پروژه‌های افتتاح شده در یک سال اخیر رتبه اول استان را دارد که این شایسته تقدیر است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در شرایط خاص اقتصادی و محدودیت منابع در دو موضوع امنیت و سلامت به صورت تمام و کمال وارد شده و در بقیه موارد به دنبال بسترسازی برای حضور بخش خصوصی است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر کشورها امن‌ترین کشور منطقه است و دولت حفظ امنیت را به عنوان اولین مسوولیت وظیفه خود می‌داند.

جبارزاده با بیان این که اقدامات دولت در حوزه سلامت در مقایسه با دولت‌های پیشین بی‌سابقه است، گفت: امروز در جمهوری اسلامی تمام آحاد مردم تحت پوشش بیمه و خدمات درمانی هستند و دولت تدبیر و امید دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه سلامت را تحقق بخشیده است.

وی با اشاره به این که در گذشته تصور بر این بود که دولت باید در همه امور دخالت کند، اظهار داشت: دولت در امور حاکمیتی مسوول است و بقیه امور باید به مردم سپرده شود، در حالی که در گذشته نه تنها این اتفاق نیفتاده بود بلکه دولت به عنوان رقیب مردم عمل می‌کرد.

جبارزاده تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به همه کارگزاران خود تاکید کرده است که بنای رقابت با بخش خصوصی و مردم را ندارد و خود را رفیق و خدمت‌گزار مردم می‌داند.

وی افزود: مردم و بخش خصوصی بیشتر از این که درخواست منابع داشته باشند از موانع و مشکلات قانونی گله‌مند هستند که با اندکی توجه و دید وسیع قابل حل است.

جبارزاده تاکید کرد: تمام خواسته‌های مطرح شده در این جلسه را پیگیری خواهیم کرد و مسوولان استانی و شهرستانی نیز تحقق خواسته‌های بحق مردم را وظیفه خود می‌دانند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تصویب سند تدبیر و توسعه شهرستان میانه، اظهار داشت: این سند در راستای تاکید دولت دکتر روحانی مبنی بر نگاه ویژه به مسایل شهرستانی تنظیم شده و مسایل و مشکلات اصلی شهرستان در آن مورد توجه قرار گرفته است.

وی، توسعه معادن، گردشگری، کشاورزی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه شهرستان میانه ذکر کرد و گفت: همه ظرفیت‌های توسعه این شهرستان آماده است و باید بستر مناسب برای شکوفایی این ظرفیت‌ها را فراهم کنیم.

جبارزاده در پایان تصریح کرد: میانه دروازه آذربایجان نیست بلکه ویترین آذربایجان است و ما می‌خواهیم میانه الگو و معرف ویژگی‌های آذربایجان باشد.

در این دیدار نمایندگانی از روحانیت، ایثارگران، دانشگاهیان، معتمدین، بانوان، فعالان اقتصادی، صنعتگران، هنرمندان و فرهنگیان شهرستان میانه به بیان مسایل و مشکلات این شهرستان در حوزه‌های مختلف پرداختند و خواستار سامان‌دهی وضعیت اشتغال، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان به ویژه راه‌آهن تبریز- میانه و پایاب سدها، حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید، تسهیل زمینه فعالیت اقشار مختلف، توسعه تحصیلات عالی و سامان‌دهی محورهای ارتباطی شهرستان شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آذربایجانی IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    شهرستان میانه پهناورترین و وسیع ترین شهرستان شمالغرب کشور است.