قدس آنلاین:رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان در سی و سومین جلسه این شورا که در محل دانشکده پروفسور حسابی شیروان برگزار شد، با اشاره به شعار سال 93 گفت: باید امسال توجه بیشتری به امر فرهنگ داشته باشیم و بدون فرهنگ، اقتصاد مقاومتی به وجود نخواهد آمد.

بدون فرهنگ، اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، ،حجت الاسلام والمسلمین حسین کوثری گفت: اگر همه ما برای بالا بردن فرهنگ عمومی جامعه تلاش کنیم خیر و برکات آن به همه ما می رسد.

امام جمعه شیروان در ادامه افزود: امر به معروف و نهی از منکر را باید جدی تر نسبت به آن اهتمام داشته باشیم و افرادی با آموزشهای لازم و شناسنامه دار به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

وی  ضمن تأکید بر اینکه زیر بنای همه امورات جنبه فرهنگی داشته باشد، تصریح کرد: مهمترین فرهنگ، فرهنگ دینی ماست و زنده کردن فرهنگ دینی دو جنبه دارد گسترش معروفات و مبارزه با منکرات است.

حجت الاسلام کوثری یکی از شاخص ترین منکرات را اعتیاد دانست و تاکید کرد: می بایست به این معضل بصورت جدی با همکاری و همدلی مسئولین و مردم توجه و رسیدگی شود و در راستای آن برنامه ریزی و برخورد جدی صورت گیرد.

احمد زیبایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شیروان نیز در این جلسه با تاکید بر تشکیل شورای فرهنگ عمومی، وظایف این شورا را، شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی، اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی و نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصمیمات شورای فرهنگ عمومی کشور دانست.

وی از بخشداران خواست  تا مقدمات فراهم کردن شوراهای فرهنگی شهر و روستا را اجرا نمایند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.