قدس آنلاین یزد - رییس دانشگاه یزد گفت: برای نخستین مرتبه فعالیت های هفته پژوهش وفناوری در یزد بصورت متمرکز و با همکاری دستگاه های اجرایی ، بخش خصوصی و دانشگاهیان برگزار می شود .

نمایشگاه پژوهش و فنا وری در دانشگاه یزد آغاز بکار کرد

به گزارش  قدس آنلاین از یزد،  محمد صالح اولیا در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت :این نمایشگاه با 97 غرفه به دستگاه‌های مختلف اختصاص یافته که از این تعداد، 17 غرفه در اختیار دانشگاه یزد قرار گرفته و از 17 آذر تا 20 آذر در محل دانشگاه یزد برگزار می شود و در روز آخر از 22 پژوهشگر برتر تجلیل می شود.

رییس دانشگاه یزد گفت : استان يزد با توجه به سابقه علمي و آموزشي و صنعتي بايد بسيار فراتر از امروز در بحث اقتصاد دانش بنيان  ايفاي نقش كند و از استان‎‎هاي پيشرو در اين زمينه باشد.

وي با اشاره برخي از شاخص‎‎هاي پژوهشي براي ارزيابي جايگاه استان در اين حوزه، يكي از مهمترين و موثرترين  اين شاخص‎‎ها را تعريف شاخص ميزان سهم اقتصاد استان از اقتصاد دانش بنيان تعريف كرد و گفت: اين معيار مي‎‎تواند بيانگر جايگاه واقعي ما در امر پژوهش باشد.


اولیا  افزود: کارهای پژوهشی را نباید به عنوان کالای لوکس در نظر گرفت و باید هر تصمیمی بر اساس فعالیت های ریشه دار تحقیقاتی انجام گیرد .

رییس دانشگاه یزد گفت: بدون شک پشتوانه تمامی تصمیمات عقلانی و مفید در هر بخشی توجه به تحقیقات و پژوهش است .

اولیا افزود: ما به دنبال دانشگاه کارآفرین هستیم و برای تحقق این هدف برای اولین بار طی یک ماه آینده مرکز رشد این مرکز راه اندازی می شود .

وی از تخصیص 13 درصد از مجموع اعتبارات 570 میلیارد ریالی این دانشگاه در سالجاری به فعالیت های تحقیقاتی خبر داد که نسبت به سال گذشته تا دو برابر افزایش نشان می دهد .

رییس دانشگاه یزد گفت: برای اولین بار اساتید، پژوهشگران خارج از دانشگاه یزد هم که در حوزه فعالیت های تحقیقاتی کار کنند مورد حمایت قرار می گیرند .

اولیا گفت: طی یکسال گذشته افزون بر 10 میلیارد ریال در حوزه پژوهشی هزینه شده و همچنان این رویکرد با قوت ادامه دارد .



 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.