قدس آنلاین:مدیرکل حمایت های اجتماعی کمیته امداد کشور گفت : حدود 240 هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند که این تعداد یتیم توسط 700 هزار حامی حمایت می شوند.

هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد/ رعایت عدالت در توزیع منابع از مهم ترین دغدغه هاست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ازبجنورد، رضا نوروزی در آیین محفل انس با حامیان برگزیده طرح اکرام ایتام خراسان شمالی اظهار داشت: میانگین سرانه دریافتی در انتهای سال 92 برای هر یتیم  مبلغ 80 هزار تومان بوده که از سرانه مستمری امداد بیشتر است. 

وی از تشکیل شبکه اجتماعی با محوریت خیررسانی توسط  حامیان در کشور به صورت  پویا و مستمر و با انسجام اجتماعی خبر داد.

وی با بیان اینکه بر اساس گفته حامیان 90 درصد خیر و برکات کمک های انجام شده در زندگی آنها خود را نشان می دهد، اظهار داشت: هزینه کرد کمک های اهدا  شده در محل مورد نظر از جمله دغدغه های مهم حامیان است. 

نوروزی خاطرنشان کرد: در همین راستا  رعایت عدالت در توزیع منابع از جمله دغدغه های مهم این نهاد نیز است  تا همه یتیمان تقریبا به یک اندازه از کمک ها بهره مند شوند تا خانواده کودک به اندازه نیازش دریافتی داشته باشد. 

وی تصریح کرد: در سال گذشته درآمد اکرام از رشد 35 درصدی برخوردار بوده که تورم نیز به همین میزان بوده و نشان می دهد ما تلاش داریم فرد فقیرتر نشود.

مدیرکل حمایت های اجتماعی کمیته امداد کشور اعتماد سازی در بین حامیان را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: به همین منظور تلاش می شود  خدماتی که حامیان به خانواده ایتام انجام می دهند؛ اطلاع رسانی شود. 

وی با بیان اینکه خدمات این نهاد فقط به بحث مالی خلاصه نمی شود، تصریح کرد: در این نهاد  همه نیازهای خانواده و کودک از قبیل نیازهای عاطفی و فرهنگی و درمانی مدنظر است. 

نوروزی متذکر شد: در این نهاد فقط جمع آوری کمک از حامیان هدف نیست بلکه همه ابعاد فرهنگی و تحصیلی ایتام نیز مورد تاکید است. 

وی به ارتباط سازنده با گروه های مختلف نیز تاکید کرد و گفت: در همین رابطه ارتباطاتی با گروه های اصناف، فرهنگیان، جامعه پزشکان و کسبه و سایر اقشار داریم تا اطلاع رسانی لازم برای اطمینان بخشی بیشتر برای هزینه کرد در همان محل مورد نظر آنها صورت گیرد و از کمک های انها نیز بهره مند شویم. 

وی با اشاره به کسب توفیقات مناسب در بحث نرم افزاری و استفاده از بسترهای الکترونیکی در خراسان شمالی،  بیان داشت: این استان در سالی که گذشت از رشد بسیار خوبی در همه شاخص ها از جمله بسترسازی طرح اکرام، درآمدها و سرانه فرزندان برخوردار بوده است. 

وی ارتقای رتبه خراسان شمالی از 16 به 7 در سطح کشور را بسیار مطلوب دانست و گفت: در این استان سرمایه گذاری روی حامیان بومی نسبت به سایر استان ها نیز بسیار ایده ال بوده که نشان از رسیدگی خوب و انسجام استانی است. 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی نیز در این آیین، تعداد یتیمان تحت پوشش در استان را 6 هزار نفر ذکر کرد و گفت: تعداد 35 هزار حامی در این استان از این یتیمان حمایت می کنند. 

امان الله حسین پور میانگین سرانه پرداختی هر حامی در سال گذشته را مبلغ 16 هزار تومان اعلام و بیان کرد: تلاش داریم این میزان را به 25 هزار تومان ارتقاء دهیم.

وی رتبه استان را در بحث استفاده از حامیان بومی چهار دانست و گفت: خراسان شمالی جزء 7 استان برتر در بحث جذب منابع برای ایتام است. 

انتهای خبر/.

.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.