قدس آنلاین -اراک:سرعت عمل ،کاهش هزینه های دادرسی و جلوگیری از برخی تشریفات قانونی از جمله مهمترین مزایای نهادهای داوری است

نهادهای داوری برخاسته از توده های مردم است

به گزارش قدس آنلاین از اراک، ریس کل دادگستری استان مرکزی گفت :حجت الاسلام «حکمتعلی مظفری» در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: استقرار موسسات داوری در استان مرکزی برای نخستین بار در کشور به ثبت رسیده و این استان به عنوان الگوی کشوری برگزیده شده است.

وی ادامه داد: پس از استقرار موسسات و نهادهای داوری در استان مرکزی ،17 استان دیگر نیز با استفاده از تجربیات و اندوخته های قضایی این استان کار ثبت نهادهای داوری را آغاز کردند.

مظفری اضافه کرد: نهادهای داوری برخاسته از توده های مردم است که در امور مختلفی مثل مجامع امور صنفی ،مشاورین املاک، دفاتر اسناد رسمی، موسسات حقوقی، بانکها و حتی صنایع می تواند وارد شده و نسبت به رفع مشکلات موجود و شکایات اقدام کنند.

وی تصریح کرد: سرعت عمل ،کاهش هزینه های دادرسی و جلوگیری از برخی تشریفات قانونی از جمله مهمترین مزایای نهادهای داوری است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی افزود: از ابتدای امسال 194 هزار و 894 پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: شوراهای حل اختلاف به عنوان بازویی قدرتمند در پیگیری اهداف دستگاه قضایی کشور محسوب می شوند که در نیمه اول امسال بیش از 33 هزار پرونده درجریان دادرسی قرار گرفته است.

مظفری ادامه داد: هم اینک 100 شعبه شورای حل اختلاف شهری در استان مرکزی فعال است که روزانه شاهد حضور توده های مختلف مردم برای رسیدگی به امور قضایی است.

وی افزود: توهین، تهمت، افترا و سرقت های خرد از جمله مهمترین پرونده های کیفری اولویت دار در دستگاه قضایی است .

رییس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: اختلافات خانوادگی و طلاق نیز به ترتیب عنوان بیشترین پرونده های حقوقی وارده به دادگستری استان مرکزی را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام مظفری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نزدیکی ایام اربعین حسینی اضافه کرد: امروز امام حسین (ع) در قلوب مومنان جایگاه خاصی دارد که ارادتمندان این امام بزگوار از جای جای جهان خود را به بارگاه ملکوتیش می رسانند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: امروز نفاق و تفرقه آفت بزرگ جهان اسلام است که نمونه آن را می توان در تحرکات ظالمانه داعش در سوریه،لبنان و عراق به وضوح مشاهده کرد.
 

وی اشاره کرد: 59 موسسه و نهاد داوری در این استان به ثبت رسیده که این مهم به عنوان برنامه نو، توفیق روزافزون دستگاه قضایی را به اثبات می رساند

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.