وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید نگاه رفع محرومیت از جامعه را حق مسلم مردم می داند و معتقد است این موضوعی اخلاقی، وظیفه ای و حق مردم است.

ربیعی:دولت تدبیر و امید رفع محرومیت را موضوعی اخلاقی ، وظیفه ای و حق مردم می داند
 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی ربیعی عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه که در محل وزارت کار برگزار شد، افزود: گروههای مختلف اجتماعی به چند دلیل فرصت های برابر برای زندگی ندارند.

وی ادامه داد: برخی به دلیل ژنتیک دچار معلولیت شده اند، برخی به دلیل حوادث اجتماعی و برخی دیگر به دلیل سیاست های نادرست در جامعه دچار آسیب شده اند.

ربیعی گفت: هم اکنون فقط 30 درصد از مردم استان سیستان و بلوچستان از پوشش بیمه ای برخوردار هستند در حالیکه این میزان در استان یزد بیش از 90 درصد است. تفاوت یادشده به دلیل اتخاذ سیاستهای نادرست بوده که بخشی از جامعه را در فقر و نداری گرفتار کرده است.

به گفته وی، نمی توان بخشی از جامعه را درون یک خودروی فرسوده قرار داد و بخش دیگری را در مجهزترین خودرو و سپس آنها را در یک جاده قرار داد، همه مردم باید از مواهب اجتماعی به طور عادلانه برخوردار شوند زیرا تبعیض بدترین نوع نابرابری در یک جامعه محسوب می شود.

وزیر کار با اشاره به دیدگاههای امام(ره)، گفت: متاسفانه طی بیش از سه دهه نتوانستیم گفتمان امام را در خصوص پابرهنگان، محرومان و مستضعفان بدرستی مورد مداقه قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه فقر یک واقعیت است، گفت: باید در خصوص این موضوع صحبت کنیم و برای خروج از محرومیت راهکار ارائه دهیم و راهکار های اتخاذ شده را اجرایی کنیم.

ربیعی با اشاره به برخی از دیدگاهها در میان دولت ها، گفت: برخی از دولت ها نگاه جبرانی و برخی دیگر نگاه دستگیرانه نسبت به محرومان دارند و بدترین نگاه، دستگیرانه است که در قالب سیاست های پوپولیستی قرار می گیرد.

وی نگاه اخیر را بیرحمانه ترین نگاه عنوان کرد و گفت: دولت یازدهم رفع محرومیت را حق مردم می داند و آن را موضوعی اخلاقی قلمداد می کند و وظیفه خود می داند که در این خصوص تلاش کند. دولت تدبیر و امید موضوع رفاه اجتماعی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.

ربیعی انواع فقر را آموزشی، غذایی، درمانی، امنیت زندگی و مسکن عنوان کرد و گفت: هم اکنون 170 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور داریم.

وی ادامه داد: فقر غذایی نیز یکی از موضوعات مهم در کشور است که دولت یازدهم تلاش می کند با تخصیص امنیت غذایی این موضوع را در جامعه کمرنگ تر کند لذا امسال 3400 میلیارد تومان برای رفع فقر غذایی در جامعه هزینه شد.

ربیعی معتقد است: جامعه ایران به لحاظ گوناگون دچار محرومیت است و دولت تدبیر و امید باید به گونه ای برنامه ریزی کند که توسعه متوازن را در جامعه ایجاد کند.

در این مراسم سید ادریس جاسمی نوجوانی نخبه که 14 سال سن داشت، به عنوان مشاور وزیر کار در زمینه بیماری دیابت سخنرانی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.