وزیر راه و شهرسازی گفت: طی 12 سال آینده بیش از 11 میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی در کشور احداث می شود.

11 میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی در کشور احداث می شود
 

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز دوشنبه در حاشیه چهاردهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران، افزود: در این مدت دو میلیون مسکن در روستا ها و بیش از 9 میلیون واحد مسکونی نیز در حوزه ساخت و ساز شهری احداث می شود.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می دهد سالانه 200 هزار واحد مسکونی در روستاها نیاز داریم و بیش از 800 هزار واحد مسکونی نیز در شهرهای کشور باید احداث شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: دولت در مدت کوتاهی موفق به برنامه ریزی در حوزه ساخت و ساز مسکن در حوزه روستاها شده به طوری که سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی می تواند با استفاده از تسهیلات بانکی در سطح کشور احداث شود.

آخوندی با اشاره به مشکلات ساخت و ساز در حوزه مسکن شهری نیز یادآور شد: در گام اول دولت تصمیم گرفته سالانه 300 هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات بانکی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری کشور احداث کند و این نشان می دهد دولت 50 درصد تقاضای ساخت و ساز را در کشور برای 50 درصد تقاضای ساخت و ساز در حوزه روستایی و شهری تعیین تکلیف کرده است.

وی درخصوص وضعیت تشکیل صندوق پس انداز مسکن در کشور نیز افزود: در این خصوص بانک مرکزی با نظر مثبت شورای پول و اعتبار تشکیل صندوق پس انداز مسکن توسط شبکه بانکی کشور را در دست اقدام قرار داده و به نظر می رسد بانک مرکزی با تشکیل این صندوق در بانک ها موافق است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت مسکن مهر نیز افزود: خوشبختانه با تلاش دولت و دست اندرکاران هر هفته بیش از 9 هزار واحد مسکن مهر به مرحله فروش اقساطی می رسد و پرداخت 12 میلیون تومان توسط متقاضیان به مسکن مهر مربوط به تعهدات مالی گذشته بوده که باید تحقق یابد.

چهاردهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران به منظور بررسی مشکلات فراروی حوزه ساخت و ساز روزهای 24 و 25 آذر ماه سال جاری در دانشگاه تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.