۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
کد خبر: 253146

دومین روز سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کردستان با بروز حادثه رانندگی در مسیر سنندج به دیواندره تحت‌الشعاع قرار گرفت.

سفر وزیر بهداشت به کردستان حادثه آفرید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صبح امروز کاروان هیئت همراه وزیر بهداشت در دومین روز از سفر خود به کردستان، سنندج را به سوی شهرستان‌های شمالی کردستان ترک کرد.

دقایقی پس از خروج این کاروان از سنندج و در نزدیکی شهرستان دیواندره سانحه‌ای رانندگی برای یکی از ماشین‌های همراه وزیر اتفاق افتاد.

در جریان این حادثه رانندگی یک نفر در محل وقوع تصادف جان خود را از دست داد و پنج نفر دیگر به دلیل وخامت اوضاع به بیمارستان دیواندره منتقل شدند.

گفتنی‌ است، حرکت وزیر بهداشت در ترک این مکان حادثه به اعتراضات بیشماری را از سوی اصحاب رسانه، اهالی منطقه و مسافران در مسیر به دنبال داد.

شایان ذکر است، وجود ده‌ها ماشین در قالب وزیر بهداشت و مشکلات ایجاد شده برای هموطنان در مسیر جاده‌ای کامیاران به سنندج نیز روز گذشته از سوی خبرنگاران استان مورد انتقاد قرار گرفت. اما با گارد بسته مسئولان علوم پزشکی استان مواجه شد.

در جمع مصدومین این حادثه رانندگی فرزام بیجارپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز حضور دارد.

در پایان می‌توان به ذکر چند نکته اشاره کرد، از جمله اینکه با توجه به اینکه استان کردستان یک استان کوهستانی و دارای جاده‌های پرتردد بوده و هم‌اکنون بسیاری از مسیرهای این استان با برف و کولاک مواجه است، آیا وجود کاروان عریض و طویل وزیر بهداشت آن هم در قالب سفری که فقط برای بازرسی و بررسی امکانات بهداشتی و درمانی کردستان به راه افتاده است، ضروری بوده است؟

آیا نمی‌شد که آقای وزیر به جای به راه انداختن این کاروان پرخطر از یک هلی‌کوپتر برای بازدید از امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان‌های مختلف کردستان استفاده کند؟ سفر وزیر بهداشت از لحاظ کاری با هیچگونه تحولی از سوی بهداشت و درمان کردستان همراه نبوده و حالا چندین خانواده کردستانی نیز داغدار شده‌اند. تنها گذاشتن مصدومان این حادثه از سوی وزیر بهداشت برای سال‌ها خاطره‌ای تلخ را در اذهان کردستانی‌ها نسبت به آقای وزیر به دنبال خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند سنندجی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    1 0
    با عرض سلام وخسته نباشید حضور وزیر بهداشت برای استان یک فرصت بود که مشکلات ونواقص از نزدیک مشاهده وپی گیری شود وبا شناختی که همه مردم از اقدامات وزیر محترم بهداشت دارند بعضی سخنان وبرداشت ها صحیح نمی باشد آیا هر وز در استان وکشور شاهد تصادفات نمی باشیم هلیکوپتر در شرایطی مناسب است که افراد کمی با وزیر باشند در حالیکه معاونت ها ورئیس دانشگاه حضور شان در همراهی با وزیر الزامی است
  • تنها IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    0 0
    انگار این تصادف اولین تصادف ایران بوده .مهم این هست که وزیر بهداشت دستور پیگیری وضعیت مصدومان و فوت شدگان را بده حالا اینکه بمونه اونجا و تو سر خودش بزنه چه فایده ای داره ؟ اگر پیگیری نشد و اهمیت ندادند و مقصر ایشان بودند بعد بیاید اعتراض کنید .
  • کریمی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    ما تمام مردم کردستان از آقای وزیر محترم درمان تشکر میکنیم وتصادف اتفاقی است که ممکنه درهرسفری برای هرکسی رخ بدهد ازاینکه آقای وزیر با این خاطره استان مارا ترک میکنن نگرانیم درهرصورت امیدواریم خداوند سلامتی وطول عمر به ایشان وتمام زحمتکشان جامعه اسلامی کشورمان عطا کند امین.