رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: پژوهش در زمینه نماز با تراز تفکر ناب بر پایه ولایت بسیار مورد نیاز است. سکولارها هم وزارت ادیان دارند و مساجد بسیاری می سازند اما اسلام بی‌تحرک و بی‌روح مدنظر آنهاست.

پژوهش درباره نماز در تراز تفکر ولایی باشد/ سکولارها نیز مسجد می‌سازند

به گزارش خبرنگار مهر، دومین نشست منطقه ای بیست و سومین اجلاس سراسری نماز با حضور حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز كشور، اساتید، صاحبنظران، بانوان فرهیخته و اعضای كمیته علمی، پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز به همراه مسئولین ستاد اقامه نماز پیش از ظهرامروزسه شنبه ۲۵ آذرماه در ساختمان مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام خاموشی در این نشست گفت: اگرکار پژوهش و تحقیق نماز به صورت منطقه ای قبل از برگزاری بیست و سومین اجلاس نماز انجام و گردآوری شود به نظر می رسد گامی رو به جلو برداشته ایم و نسبت به مطالعات و ارائه مقالات منتخب در اجلاس نهایی به عنوان شعار اجلاس بیست و سوم پیش رفته ایم. این راه باید ادامه پیدا کند. اکنون در جهان معاصر با این ابزارهای ارتباطی مقالات تکراری و کپی زیاد است باید توجه داشته باشیم که تولید داشته باشیم تولیداتی از منبع شخصی و مؤلف باید افزایش یابد.

وی افزود: نگاه به چالش های روز و وضعیت فعلی جهان بحث ارتباط نماز و مسجد و ارتباط آن با هویت دینی  باید بر طبق آیه شریفه «الّذین ان مکّنّاهم فی الارض اقاموا الصّلوة» به عنوان عنصر اصل هویت دینی صحبت کرد. دشمنان هم در طول تاریخ اگر به اسلام حمله کرده به مسجد و ائمه جماعات حمله کرده اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: پژوهش های نماز باید در این زمینه هایی که گفتم باشد. همچنانکه می تواند نماز باشد اما از نیت خالص به دور بود. بنی عباس مساجد زیادی ساختند اما با ولایت و اهل بیت(ع) برخورد کردند. امروز هم نظام استکبار و سلطه با اسلام بی تحرک کاری ندارند بلکه در ساختن و معماری مساجد هم می افزایند اما مساجد بی روح مد نظر آنها است. مساجدی که مانند حاکمان فعلی برخی از کشورهای اسلامی که با صهیونیست ها سازش کرده اند باشند و مهم ترین تأمین کننده و منبع اصلی داعش و گروه های تکفیری هستند که کشتار می کنند و سر می برند و از این مسئله به نفع نظام سلطه و استکبار جهانی استفاده می کنند.

خاموشی بیان کرد: در مورد تلاوت قرآن هم ما دو نوع تلاوت قرآن داریم تلاوتی که با اخلاص و قرب الی الله است که تلاوت کنندگان آن رستگارند و تلاوت دیگری که این تلاوت کنندگان را خدا لعن می کند.

وی افزود: در زیارت اربعین که رفته بودیم در اغلب موکب ها مردم کثیری به نماز شب می پرداختند. اگر چه قرائت های حمد و قل و هو الله آنها هم ممکن بود صحیح نباشد. اما متوجه شدم نماز در این آدمها که با نیت قرب خالص نماز شب می گزارند تأثیر بسزایی در آنها می گذارد. همچنین خواهران که نصف زائرین بودند حجاب و عفافشان کاملا رعایت شده بود  و حجابشان در اوج بود. پیش خودم گفتم جامعه مهدوی همین خصوصیات را دارد. اگر از بنده سوال کنند که در چه جمعیتی می خواهید محشور شوید می گویم همین جمعیت.

خاموشی بابیان اینکه باورم این است که هر کسی که این راه را آمده دوباره می آید و تا توان دارد ادامه می دهد و می آید و این عنصر همان عنصر محبت اهل بیت(ع) است گفت: مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی مقدمه جهانی شدن نهضت امام زمان(عج) جهانی شدن نام و یاد امام حسین(ع) است زیرا امام زمان (عج) وقتی ظهور می کنند خود را فرزند امام حسین(ع) معرفی می کنند  و باید دنیا امام حسین(ع) را بشناسد تا امام زمان (عج) را بشناسد.

وی افزود: پژوهش ها باید در این زمینه ها انجام گیرد تا «يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا» شوند و مردم در صحنه بیایند وگرنه طاغوتها و سکولارها هم وزارت ادیان دارند و مساجد بسیاری می سازند اما اسلام بی تحرک و بی روح مد نظر آنها است. پژوهش ها در زمینه نماز گزاردن با تراز تفکر ناب بر پایه ولایت بسیار مورد نیاز است. بحث ها نباید بحث های تکراری در طول مطالعات زیاد باشد.

خاموشی بیان کرد: وجود حاج آقا قرائتی برای نظام و انقلاب برکات بسیاری داشته و دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.