قدس آنلاین یزد - مدیرکل حمل و نقل و پایانه های یزد گفت : استان یزد رتبه پنجم حمل و نقل کالا در کشور را دارمی باشد

رتبه پنجم استان یزد در حمل ونقل کالادر کشور

به گزارش قدس آنلاین ازیزد،  محمد رضا بشیری با بیان این خبر اظهار داشت : وجود بیش از 18 هزار راننده شاغل در بخش حمل و نقل جاده ای استان و سرمایه گذاری 14 هزار دستگاه کامیون توسط بخش خصوصی در این زمینه و تردد روزانه بالغ بر 180 هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان از جمله شاخصهای مثبت حمل و نقلی استان بشمار می رود .

وی  افزود : به استناد سالنامه آماری منتشره توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، استان یزد در سال 1392رتبه پنجم حمل و نقل کالا در سطح کشور را کسب نموده واین در حالیست که استان در سال 1387درهمین زمینه رتبه یازدهم کشور را داشته است.
بشیری تصریح کرد : با توجه به اینکه استان از لحاظ تعداد ناوگان عمومی در رتبه یازدهم کشور قرار دارد ولی از لحاظ جابجایی حمل و نقل کالا رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است این امر بیانگر میزان بهره وری بالای ناوگان و رانندگان استان است.

وی رونق صنعتی واقتصادی ، وجود منابع غنی معدنی و موقعیت استراتژیکی استان را ازعوامل اصلی ارتقاء جایگاه حمل و نقل استان درچندسال اخیر برشمرد.

بشیری خاطر نشان ساخت :  در سال گذشته 25 میلیون تن کالا از مبدا استان به سایر نقاط کشور حمل گردیده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 26 درصد رشد داشته است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر 200 شرکت در بخش حمل ونقل کالا و مسافر در سطح استان مشغول فعالیت می باشند عمده کالاهای حمل شده از مبدا استان شامل سنگ آهن- گندله – آهن آلات - انواع کاشی-انواع آ جر-انواع بلوک-انواع خاک معدنی و ساختمانی –ذغال سنگ-نفت و گاز- کلینکر وسیمان اعلام کرد

 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های یزد از جابجایی 932 هزار مسافر از مبدا این استان به سایر نقاط کشور در هشت ماه امسال خبر داد و افزود : این رقم در همین مدت در سال گذشته یک میلیون و 69 هزار نفر بوده است.
وی ادامه داد  : در حال حاضر 37 شرکت و موسسه و دفتر نمایندگی با 755 دستگاه ناوگان اعم از اتوبوس ، مینی بوس و سواری کرایه در بخش حمل و نقل مسافری استان مشغول به فعالیت هستند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.