قدس آنلاین-حسین زوارزاده: شهردار مشهد گفت: خدمت گذاران زائرین حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) گرد کفش آنها هم نیستند و شهرداری مشهد با احترام گذاشتن به این شور و شعور، شهر را یکپارچه آماده خدمت گذاری به آنان کرده است.

مشهد یکپارچه خدمت گذار زائرین علی ابن موسی الرضا(ع) است

، سید صولت مرتضوی در خصوص خدمات رسانی به زائرین پیاده حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) پخش می شد، افزود: شهرداری مشهد حسب وظایف خود در حد بضاعت و به نحو احسن به زائرین پیاده و سواره آقا علی ابن موسی الرضا(ع) خدمات رسانی کرده  چرا که به واسطه برگزاری مراسم های متعدد مذهبی در دهه پایانی ماه صفر با سیل زائرینی حدود 3 میلیون نفر مواجه می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای پیش بینی شده بالغ بر 3 میلیون نفر زائر وارد مشهد شدن اند و برای ساماندهی آنها شهرداری مشهد با تمام عده خود وارد فاز اجرایی شده به صورتی که معاونت های حمل نقل، خدمات شهری و محیط زیست به همراه سازمان های تاکسیرانی، اتوبوسرانی، قطارشهری، آتش نشانی، حمل و نقل و... در اماده باش کامل به سر می برند.

وی یادآور شد: با ایجاد کمپ و ایستگاه های استقبال از زائرین در مبادی ورودی شهر مشهد به نیکی از آنها استقبال کردیم و دیگر دستگاه های اجرایی استان کار ویژه های خود را به صورت عملیاتی وارد میدان کردند تا زائرین رضوی هیچگونه کمبودی نداشته باشند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اتوبوسرانی در این ایام زمان سرویس دهی خود را دو ساعت افزایش داده و سازمان آتش نشانی با توجه به ورود زائرین اقدام به بازدید و فعالیت های پیشگیرانه در حسینیه ها و تکایا داشته است تا شاهد اتفاقی تلخ در این ایام نباشیم.

شهردار مشهد اضافه کرد: ساماندهی 3 میلیون زائر در مشهد کار بسیار سختی است ولی تا به امروز یک مورد مشاهده نشدهاست که زائری اقدام به برپا کردن چادر شخصی خود در شهر کند چرا که افراد با بضاعت بالا در هتل های مجلل و افراد کم درآمد در کمپ های اسکان شهرداری و منازل شخصی اسکان داده شده اند و در صورت نیاز شهرداری سوله های بحران خود را در اختیار آنها قرار می دهد.

وی ادامه داد: احداث زائرسراهای ارزان قیمت نیز در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نیز یکی از اقدامات شهرداری مشهد بوده که بنا به تاکید مقام معظم رهبری اتفاق افتاده است، در این طرح به تمامی استان های کشور زمین و پروانه رایگان داده شده تا اقدام به ساخت این زائرسراها کنند.

وی تصریح کرد: احتمالا ابتدای هفته وحدت این زائرسراها در مرحله اجرایی شروع به کار خواهد کرد و شهرداری مشهد از محل اعتبارات استان 300 میلیارد تومان برای اسکان زائرین کم درآمد هزینه کرده است تا به نحو احسن از آنها پذیرایی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.