پیشنهاد سردبیر

مهدی مجیدی: روز گذشته مشهدالرضا میزبان خیل عظیم زائرانی بود که رنج سفر را پای پیاده تحمل کردند تا سالروز شهادت آقا علی بن موسی الرضا(ع) را کنار بارگاه مطهر آن امام همام به سوگ بنشینند.

 مشهد دیروزدر سوگ هشتمین خورشید، بی تاب و بی قرار بود

حدود سه میلیون و 700 زائر دلسوخته از سراسر ایران و جهان، عزادار به غریب‌الغربا بودند و حضور میلیونی زائرانش چنین واژه‌ای را بی معنا ساخته بود.

دریای خروشان جمعیت در اطراف حرم مطهر حضرت رضا(ع) و خیابانهای منتهی به حرم، هر رهگذری را مبهوت عشق و ایمان عاشقان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ساخت. استقبال زائران و مجاوران از مراسم و ویژه برنامه های حرم مطهر که از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در نظر گرفته شده بود، بخش دیگری از این شکوه و عشق به ولایت بود.

 

 عزاداری3 هزار هیأت در خیابانهای اطراف حرم رضوی

رئیس شورای هیأتهای مذهبی خراسان رضوی گفت: سه هزار هیأت مذهبی در خیابانهای اطراف حرم مطهر عزاداری کردند. حسن صباغبان اظهار کرد: به صورت تقریبی یک سوم هیأتهای مذهبی از پایتخت معنوی خارج شدند و امروز(دیروز) سه هزار هیأت مذهبی از مشهد و سایر شهرهای کشور در خیابانهای منتهی به حرم مطهر در سوگ علی‌بن موسی الرضا(ع) عزاداری و سینه‌زنی کردند.

وی ادامه داد: چهار هزار و 100 هیأت مذهبی از سایر نقاط کشور و 1000 هیأت از مشهد که در مجموع پنج هزار و 100 هیأت را شامل می‌شود، در مشهدالرضا به عزاداری پرداخته‌ اند.

 200 هزار زائر پیاده

دیروز در مشهد مقدس محشری برپا بود، هشت هزار هیأت مذهبی و 200 هزار زائر پیاده و بیش از سه میلیون مجاور بارگاه منور رضوی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و عزاداری بزرگ در شأن محبوب دلهای شیعیان ایرانی برپا داشتند.

دیروز هر گوشه‌ای از این قطعه از بهشت را که می‌نگریستی، عاشقانی را می‌دیدی که چشمانشان در غربت غریب طوس بارانی بود و همنوا با ذاکران و پیرغلامان اهل بیت(ع) در این غم عظیم زمزمه عاشقی نجوا کردند.

دیروز همه خیابانهای منتهی به حرم مطهر در مشهد مملو از جمعیت عزاداری بود که به سمت بارگاه منور رضوی در حرکت بودند، در سایر نقاط شهر نیز بساط مجالس عزاداری و روضه خوانی و پخش نذری برپابود و ایستگاه های صلواتی در مسیر هیأتهای مذهبی به سمت حرم مطهر رضوی به پذیرایی از زائران مشغول بودند.

 

 نماز ظهر شهادت هشتمین خورشید ولایت

نماز ظهر شهادت هشتمین خورشید ولایت، به عشق و مردانگی مولا، در حرم مطهر رضوی و تمام خیابانهای منتهی به حرم اقتدا شد.

 دیروز همزمان با طنین اذان ظهر در کوچه و خیابانهای مشهدالرضا، زائران و مجاوران عاشق ولایت، نماز باشکوه ظهر شهادت امام رضا(ع) را در حرم مطهر رضوی و خیابانهای منتهی به حرم به عشق و مردانگی مولا اقتدا کردند.

 علم الهدی: ولایتمداری عده‌ای در کشور مانند ولایی بودن مأمون است

امام جمعه مشهد گفت: ولایتمداری عده‌ای در کشور مانند ولایی بودن «مأمون» در دوران امامت حضرت امام رضا(ع) است.

آیت‌ا... سید احمد علم الهدی همزمان با سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) در اجتماع سوگواران آن حضرت در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی افزود: امروز مشاهده می‌شود که برخی در کشور برای حضرت امیرالمؤمنان (ع) و حضرت امام حسین(ع) گریه می‌کنند و به سر و سینه می‌زنند، اما با ولایت کنونی جامعه که در مقابل دشمنان دین خدا و جریان کفر، حاکمیت دینی تشکیل داده، کاری ندارند.

وی اظهار کرد: این افراد به ظاهر ولایی، عمره می‌گزارند و کربلا مشرف می‌شوند و برای حضرت امام حسین(ع) اطعام می‌کنند، اما از نظام و انقلاب و ولایت دور هستند.

وی ادامه داد: آنان برای حضرت زهرا(س) اشک می‌ریزند، اما به اسم حمایت از حضرت فاطمه(س)، وحدت مسلمانان را بر هم می‌زنند و به مقدسات سایر مذاهب نیز توهین می‌کنند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ولایت مداری این عده همانند مأمون عباسی است، افزود: آن زمان مأمون، ولایتی را می‌خواست که مربوط به امیرالمؤمنان شهید شده در 160 سال پیش باشد.  آیت ا... علم الهدی خاطر نشان کرد: حضرت امام رضا(ع) در آن دوران می‌فرمودند، حاکمیت دین من هستم، اما مأمون، ولایتی را که در حاکمیت حضرت امام رضا(ع) تبلور یابد و حاکمیت خلافت عباسی را کنار بگذارد، قبول نداشت.

وی ادامه داد: مأمون حتی با بزرگان اهل سنت در مورد خلافت حضرت امیرالمومنان (ع) مباحثه می‌کرد، خود را شیعه معرفی می‌کرد و می‌گفت، شیعه گری را از پدرم هارون یاد گرفتم، اما اندیشه های حضرت امام رضا (ع) را نمی پذیرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.