قدس آنلاین یزد - سرپرست کمیته امداد امام (ره) کشور گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال زكات، صدقه و هبه در كشور جمع آوري شده است

استان یزد، در زمینه پرداخت صدقات از استان های سرآمد کشور است

به گزارش قدس آنلاین یزد  ، حسین انوری درنشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت : دستگاه مالي كميته امداد از منظم ترين دستگاه ها و بهره مند از مجهزترين روشهاي ثبت و ضبط مالي است و هر بخش از صدقات و كمكهاي مردمي در همان بخش مدنظر مردم هزينه مي شود.


وی با بیان اینکه ، استانهای یزد، قم و سمنان در زمینه پرداخت صدقات سرآمد هستند، افزود : این وجوه جمع آوری شده صرف خدمات مددجویی شده و در خود آن منطقه اهدایی صرف می شود.
 

 

انوری ادامه داد: در سال جاري حدود هزار ميليارد تومان مجموعه رقم زكات، صدقات، هبه و ... بوده كه ميزان صدقات آن ۲۰۰ ميليارد تومان بوده است كه پيش بيني مي شود تا پايان امسال به ۳۰۰ ميليارد تومان برسد.


این مسوول، تعداد افراد تحت پوشش این نهاد را چهار میلیون و 200 هزار نفر بیان و تصریح کرد  : از این تعداد یک میلیون و یکصد هزار نفر زن سرپرست خانوار و 1.5 میلیون نفر هم سالمند هستند.

وی، تعداد دانش آموزان و دانشجویان زیر پوشش این نهاد را به ترتیب 800 هزار و یکصد هزار نفر اعلام و خاطرنشان ساخت : همچنین سالانه بین سه تا چهار میلیون نفر برای دریافت کمکهای مردمی به این نهاد مراجعه می کنند.

انوری با اشاره به اینکه در زمینه مسکن مددجویان زیر پوشش با کمبود اعتبار مواجه هستیم، اظهار داشت  : امسال 35 هزار واحد مسکونی با توجه اعتبارات اختصاص یافته اعم از ساخت، تعمیر ، بازسازی و بهینه سازی در دستور کار داریم.

 

سرپرست كميته امداد افزود : امداد در سه دهه گذشته، تكاليف مختلفي بر عهده داشته اما آنچه در شرايط كنوني كشور بر عهده دارد، سلامت و توانمندي خانواده هاست و بايد سلامت خانواده ها در ابعاد مختلف توسط كميته امداد محقق شود و ظرفيت ها توسط اين نهاد شكوفا شود تا خانواده هاي در معرض آسيب به پايداري برسند.

وي از ايجاد مراكز نيكوكاري در راستاي تحقق اين اهداف خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰۰ مركز نيكوكاري در سطح مساجد كشور راه اندازي شده و در حوزه هاي مختلف ازدواج، اشتغال، مراقبت هاي درماني، مسكن، مهارت آموزي، تحصيلي، حقوقي و ... توسط مردم به خود آنها خدمات ارائه مي دهد.


سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت : اقداماتی با دیگر نهادها در جهت رفع وضعیت اسکان مددجویان صورت گرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.