طبق پیش‌بینی مقامات ازبکستان، این کشور در سال 2015 حدود 4 میلیارد دلار در بخش نفت و گاز سرمایه‌ خارجی جذب خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری خارجی در نفت و گاز ازبکستان

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس در تاشکند، ازبکستان در نظر دارد در سال 2015 میلادی برای اجرای 156 طرح سرمایه‌گذاری معادل 3 میلیارد و 534 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کند.

برنامه سرمایه‌گذاری برای سال آینده میلادی بر اساس دستور رئیس جمهور این کشور به تصویب رسیده است.

بر این اساس، پیش بینی می‌شود مقداری از این سرمایه توسط وام‌های خارجی تحت ضمانت دولت و مابقی این مبالغ توسط سرمایه‌گذاری‌ها مستقیم خارجی صورت خواهد گرفت.

بنابر اعلام مقامات اقتصادی ازبکستان، بیشترین مقدار سرمایه‌گذاری خارجی یعنی معادل 2 میلیارد و 299 میلیون دلار برای اجرای 35 طرح در زمینه‌های سوخت و انرژی می‌باشد که از این مقدار برای اجرای 15 طرح در زمینه نفت و گاز معادل 2 میلیارد و 71 میلیون دلار توسط سرمایه‌گذاری خارجی و به صورت مستقیم صورت خواهد گرفت.

کنسرسیوم شرکت‌های کره‌ای تحت سرپرستی «کوگاس» KOGAS کارهای ساخت مجتمع گاز و شیمیایی «اوست یورت» در شمال غرب ازبکستان به ارزش 4 میلیارد و 100 میلیون دلار را به پایان خواهد رساند.

همچنین شرکت  ملی نفت و گاز چین (CNPC) کارهای ساخت شبکه چهارم بخش ازبکی خط لوله گاز «آسیای مرکزی و چین» را به ارزش کل 800 میلیون دلار آغاز خواهد کرد.

طبق آمار و برنامه‌ریزی‌ها پیش بینی می‌شود تا اواخر سال 2014 میلادی در ازبکستان مبلغ 3 میلیارد و 88 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شود.

بر اساس گزارش دولت، طی 9 ماه گذشته سال جاری میلادی معادل 2 میلیارد و 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی هزینه شده است که نسبت به مدت مشابه سال 2013 میلادی 19 درصد بیشتر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.