مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس از تشکیل گشت ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی در استان خبر داد و گفت: این اقدام راهکاری است برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی.

تغییر کاربری غیرمجاز 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی فارس


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس،«عبدالعلی کریمی» امروز(پنج‌شنبه 4 دی‌ماه) با تصریح اینکه عزم مسئولان فارس برای حفاظت از اراضی کشاورزی استان جزم شده است، گفت: هم‌اینک 6 اکیپ گشت ویژه نظارت بر اراضی کشاورزی ایجاد شده که وظیفه آنان شناسایی و برخورد با هرگونه تخریب یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.

مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه در گذشته نیز اکیپ‌های ده‌گردی برای این منظور ایجاد شده بود، گفت: با ایجاد گشت‌های ویژه، مبارزه با تغییرکاربری اراضی و مقابله قانونی با افراد سودجو، ساماندهی می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان فارس در سنوات گذشته به شکل غیرمجاز تغییر کاربری داده شده است، گفت: پدیده‌ی تغییر کاربری اراضی هم‌اکنون به عنوان چالشی بزرگ مطرح است که علاوه‌بر پیامدهای اکولوژیکی و زیست محیطی موجب از میان رفتن امنیت غذایی و تهدید تولیدات غذایی مردم می‌شود.

مدیرامور اراضی فارس با اشاره به اینکه قانون‌ برای افرادی که اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی کنند، مجازات‌های سنگینی از جمله قلع وقمع بنا، جزای نقدی و در صورت تکرار جرم، حبس در نظر گرفته است، گفت: هرگونه ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغی پس از اخذ مجوز تغییر کاربری از مدیریت امور اراضی استان امکان‌پذیر است و چنانچه اشخاص بدون اخذ مجوز نسبت به تغییر کاربری اراضی اقدام کنند، ابتدا از ادامه اقدامات متخلفانه آنان جلوگیری شده و سپس به منظور رسیدگی به تخلف، متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

کریمی با یادآوری اینکه تغییر کاربری اراضی کم‌بازده کشاورزی با هدف ایجاد اشتغال و رونق سرمایه‌گذاری، امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: کمیسیونی مرکب از نمایندگان پنج دستگاه اجرائی، تحت عنوان کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، درخواست‌های افراد را در این خصوص بررسی و در صورت مطابقت با مواد قانونی اقدام به صدور مجوز می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.