قدس آنلاین یزد - استاندار یزد با تاکید بر ایجاد مشاغل خانگی، گفت: پیش از اینکه اقدام به تولید کنیم، باید بازاریابی لازم را انجام دهیم تا پس از تولید با مشکل عرضه مواجه نباشیم و در نتیجه مشاغل خانگی استمرار یابند.

استمرار مشاغل خانگی  در گرو بازاریابی مناسب است

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، "سید محمد میرمحمدی" در کارگروه اشتغال استان كه با حضور "حسین انواری" سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور برگزار شد، اظهار ذاشت : آنچه در استان در ارتباط با کمیته امداد وجود دارد، نشان می‌دهد کمیته امداد در استان یزد نسبتا خوب عمل کرده و رویکرد کمیته امداد به سمتی می‌رود که توجه شود امداد صرفاً کمک‌های مادی نیست بلکه کمک‌های معنوی هم باید به نیازمندان ارائه شود.

وی افزود : در بخش اشتغال، وقتی شغلی ایجاد می‌شود، عملاً مقدمات اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد، کسانی که می‌خواهیم به آنها شغلی بدهیم باید آمادگی لازم را داشته باشد و در آن شغل موفق باشد.

استاندار یزد خاطرنشان ساخت :  موضوع بعدی فراهم کردن امکانات استمرار شغل است. برای این موضوع، ساز و کارهای مناسب باید وجود داشته باشد که یکی از این موارد، بازار داشتن تولیدات است. برای این موضوع، ما نباید بازاریابی را بعد از تولید قرار دهیم.

میرمحمدی افرود: بازاریابی معمولاً قبل از تولید است، وقتی ژاپنی‌ها متوجه شدند که بعد از انقلاب در ایران چادر مشکی در حال رواج پیدا کردن است، بلافاصله به آن به عنوان یک بازار نگاه کردند و با تولید آن، بازار ما را گرفتند و تا جایی که برای آنها به صرفه بود، فعالیت کردند.

وی ادامه داد: وقتی چین در این زمینه وارد شد و با انواع و اقسام قدرت خرید مردم چادر مشکی تولید کرد، قدرت رقابت را تا حد زیادی از ژاپن گرفت و این‏‏ها ساز و کارهایی است که برای اشتغال باید در نظر بگیریم.

استاندار عنوان کرد: برای تشکیل بازار، ما هم می‌توانیم روزبازار داشته باشیم تا افراد دارای مشاغل خانگی، بتوانند تولیدات خود را عرضه و بازار خود را پیدا کنند.

وي ادامه داد: بازار باید جایی شکل بگیرد که مشتری وجود داشته باشد و مشتری هم جایی هست که رونق اقتصادی وجود دارد.

میرمحمدی تصریح  کرد: این چنین فرهنگ‌سازی و فضاسازی را باید در ارتباط با بازار تولیدات مشاغل خانگی و صنایع دستی ایجاد کنیم. بعضی اوقات ممکن است ما بتوانیم در خارج از کشور هم بازارهایی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد : چین چگونه در کشور ما برای کالاهایش این همه بازار ایجاد کرده است؟ اگر راهکارهای علمی، تجربی و یا هر راه دیگری باشد، ما می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم.

استاندار تاکید کرد: به هر صورتی که باشد، ایجاد بازار خارجی می‌تواند کمک به تولید باشد. شاید کمترین مسئله بحث پرداخت وام‌ها است، چون بانک‌ها وقتی بدانند بازپرداخت آنها بهتر انجام می‌شود، بهتر رغبت به پرداخت وام دارند.

میرمحمدی گفت: در استان یزد در پرداختی بانک‌ها کمتر مشکل وجود دارد و بانکها دست بازتر هم عمل می‌کنند و برای این گونه مشاغل هم بانک‌ها در یزد مشکل ندارند.

وي افزود: موضوع دیگر مشارکت خیرینی است که در این امر باید داشته باشیم که حلقه‌ای از خیرین هم باید پیرامون این موضوع در کمیته امداد شکل بگیرد.

این مسئول  ادامه داد: بحث دیگری که باید بیشتر مد نظر قرار گیرد، اشتغال روستائیان است، اگر بتوانیم با اشتغال خانگی و گروهی در روستاها، جمعیت را در روستاها حفظ کنیم، هم رونق اقتصادی را حفظ کردیم هم پایداری جمعیت روستاها را افزایش داده‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.