قدس آنلاین،الف.زمینی؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول روزنامه های امروز.

از "ارزانی کالاهای وارداتی" تا "پرورش شتر راه نجات شرکت های بزرگ بیمه"

ارزانی کالاهای وارداتی

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود به بررسی آثار کاهش قیمت نفت بر کالاهای ساخت خارج پرداخت و در تیتر یک خود نوشت: "موج ارزانی کالاهای وارداتی در راه است"

در تیتر یک روزنامه "مردم امروز" نیز می خوانیم: "نامه هشدارآمیز ایران به عربستان"؛ یک منبع آگاه به این روزنامه گفته است: "6 روز پیش جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به دولت عربستان خواستار تفاهم بر سر مسائل منطقه ای، مذاکرات هسته ای و قیمت نفت شده است"

روزنامه "همبستگی" دهم ر تیتر یک خود از هشدار مدیریتی جهانگیری در شرایط کاهش قیمت نفت نوشته است. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "اگر با درایت مدیریت نکنیم می تواند دردسرساز باشد"

روزنامه "سایه" از قول "طیب نیا" در جلسه معارفه مدیرعامل جدید سازمان بورس؛ در تیتر یک خود نوشته است: "با وجود کاهش قیمت نفت بابت مدیریت بودجه 94 نگرانی نداریم"

روزنامه "آفتاب یزد" هم در شماره امروز خود گفتگویی با "رحیمی دانش" کارشناس ارشد برنامه ریزی دارد و در آن به میزان اثر کاهش قیمت نفت بر درآمد دولت پرداخته است.

***

اصرار مجلس، انکار دولت/ گاف روزنامه "سایه"

محمد باقر نوبخت، "برداشت 4.2 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی" را "«غیرواقعی" و "نادرست" خواند.

در تیتر یک روزنامه "فرهیختگان" از قول سخنگوی دولت و خطاب به مدعیان برداشت از صندوق توسعه ملی؛ می خوانیم: "عذرخواهی کنید"

روزنامه "ایران" هم با بیان اینکه "سخنگوی دولت مدعیان برداشت از صندوق توسع ملی را به چالش طلبید" در تیتر یک خود نوشت: "خلاف گویان عذرخواهی کنند"

در همین زمینه؛ در تیتر یک روزنامه "عصرایرانیان" نوشته شده است: "دکتر احمد توکلی تاکید کرد؛ برداشت غیرقانونی دولت از صندوق توسعه"

روزنامه "اعتماد" نیز به چاپ عکس های "توکلی" و "نوبخت" در کنار یکدیگر اقدام کرد و نوشت: "احمد توکلی دولت را متهم به کار غیرقانوی کرد"؛ "واکنش نوبخت: باید از دولت و مردم پوزش بخواهید"

تیتر دو روزنامه "ابتکار" و "کیهان" به این شرح است:

ابتکار: "سریال اتهام زنی و متخلف خواندن دولت ادامه دارد؛ تکذیب دوباره برداشت از صندوق توسعه ملی"

کیهان: "تخلف 4.1 میلیارد دلاری؛ اصرار مجلس، انکار دولت!"

البته روزنامه "سایه" در تیتر امروز خود در صفحه اول؛ گاف داده است و این برداشت را 1.4میلیارد دلار عنوان کرده است. جا به جا شدن عددهای قبل و بعد از ممیز؛ در فضای word از مواردی است که کاربران رایانه با آن آشنا هستند!

***

ناتو دشمن اصلی روسیه

در حالیکه که روابط روسیه و غرب بعد از پایان جنگ سرد در بد‌ترین وضعیت خود قرار دارد و آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند، مسکو روز جمعه دکترین جدید نظامی خود را منتشر کرد که در آن ناتو به عنوان دشمن شماره یک روسیه معرفی شده است.

در روزنامه "جوان" می خوانیم: "پوتین پای دکترین نظامی جدید روسیه را امضا کرد؛ ناتو دشمن شماره یک روسیه است"

روزنامه "جمهوری اسلامی" هم از اعلام اولویت ها، تهدیدات و تغییرات در دکترین نظامی جدید روسیه علیه ناتو می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "کرملین: ناتو دشمن اصلی روسیه است"

روزنامه اقتصادی "آسیا" نیز تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "روسیه، آمریکا و ناتو را «تهدید» خواند؛ ناتو گفت مسکو می خواهد امنیت اروپا را بر هم بزند"

***

ممنوعیت تفتیش، بازرسی خودروها و شنود

روزنامه "اعتماد" از جزئیات منشور حقوق شهروندی دولت می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "ممنوعیت تفتیش، بازرسی خودروها و شنود"

روزنامه "اطلاعات" هم در تیتر یک خد از قول "الهام امین زاده" معاون حقوقی رئیس جمهوری؛ می نویسد: "مردم باید از حقوق شهروندی مطلع شوند"؛ وی همچنین گفته است: "چنانچه در حوزه های اخلاق با زور وارد شویم تخریب دین را در پی خواهد داشت"

***

تیترهای احمدی نژادی آرمان امروز!

روزنامه "آرمان امروز" که حامی دولت و منتقد دولت پیشین محسوب می شود، در صفحه اول خود دو تیتر در رابطه با احمدی نژاد دارد.

در یکی از تیترها از قول "ابراهیم اصغرزاده" نوشته شده است: "احمدی نژادی ها در پستو برای روحانی نقشه یم کشند"

و در تیتر یک این روزنامه نیز از قول "دبیر کل جمعیت ایثارگران" نوشته شده است: "لغو عضویت احمدی نژاد از یک تشکل سیاسی"

***

پرورش شتر راه نجات شرکت های بزرگ بیمه

در تیتر یک روزنامه "هفت صبح" نوشته شده است: "پرورش شتر راه نجات شرکت های بزرگ بیمه"؛ این روزنامه از راهکار جالب مدیر یک شرکت معتبر بیمه برای کنترل افزایش سالیانه نرخ بیمه های شخص ثالث که منجر به ضرردهی این شرکت ها شده اند، نوشته است.

در این روزنامه می خوانیم: "این یک پیشنهاد از طرف مدیرعامل شرکت بیمه آسیا است. ابراهیم کاردگر به شرکت های بیمه پیشنهاد داده برای کاهش نرخ دیه در پرورش شتر سرمایه گذاری کنند تا جمعیت این حیوان در کشور بالا رفته و قیمت آن پایین بیاید"

***

فتنه 88 زمینه ساز ترور دانشمندان هسته ای

با نزدیک شدن به حماسه 9 دی؛ برخی از روزنامه تیترهایی در خصوص فتنه 88 داشتند. در تیتر یک روزنامه "کیهان" می خوانیم: "فتنه 88 زمینه ساز ترور دانشمندان هسته ای"

روزنامه "وطن امروز" هم از قول "رئیس سابق سازمان انرژی اتمی" نوشت: "فتنه 88 بستر ترور دانشمندان را فراهم کرد"

روزنامه "رسالت" نیز در تیتر یک خود از "افشاگری دکتر سید عبدالله متولیان از رادیکالیسم اصلاح طلبی" نوشت: "اهداف فتنه گران در پروژه رفع حصر سران فتنه" وی معتقد است: "بازگشت بدون توبه فتنه گران به قدرت یک پروژه است"

***

«کلداکس» توهم زا نیست

روزنامه "شهروند" از پایان یک شایعه که در میان کاربران وایبر دست به دست می شود نوشت. این روزنامه تیتر زد: " «کلداکس» توهم زا نیست"

سید امیر رضویان در واکنش به شایعه‌ای که برخی رسانه‌ها در مورد "توهم زا بودن قرص کلداکس" منتشر کردند، گفت: این خبر به‌دلیل نامشخص بودن منبع که از طرف یکی از پزشکان اورژانس بیمارستانی در تهران مطرح شده است هیچ گونه ارزش خبری ندارد و به شدت تکذیب می‌شود. کلداکس یک داروی ضد سرماخوردگی است و طبیعتاً در فصول سرد سال بیشتر تجویز می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.