وزیر دفاع فرانسه در اظهاراتی اعلام کرد که جنوب لیبی تبدیل به پایگاه تروریست ها شده است.

وزیر دفاع فرانسه: جنوب لیبی پایگاه تروریست‌ها شده است

 به گزارش باشگاه خبرنگاران،به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ژان ایو لودریان" وزیر دفاع فرانسه در گفتگو با روزنامه "لو ژورنال دو دیمانچ" که امروز منتشر شد اعلام کرد که جنوب لیبی پایگاه تروریست ها شده است.

وزیر دفاع فرانسه در این مصاحبه با تأکید بر اینکه لیبی کشوری مستقل است تأکید کرد که هرگونه حمله و دخالت نظامی بدون راه حل سیاسی نتیجه ای نخواهد داد.
 
وی گفت: امروز ما شاهد ارتباطاتی میان داعش و گروه های مرتبط با القاعده در منطقه ساحل و صحرا خصوصا در در درنه لیبی که داعش تلاش دارد تا زمام امور را در آنجا بدست گیرد، هستیم.
 
وی در ادامه افزود: در این منطقه بلمختار (یکی از سران برجسته القاعده در کشورهای مغرب اسلامی) و نیز "ایاد آغ غالی" رهبر گروه انصارالدین وجود دارد؛ و من مطمئن هستم که مسأله لیبی در سال 2015 در اتحادیه آفریقا و سازمان ملل و کشورهای مجاور در برابرمان مطرح است.
 
لودریان همچنین در ادامه افزود: وجود گروه های تروریستی در نزدیکی ما تهدیدی برای ماست و همچنین برخی فرانسوی ها در کنار داعش به مبارزه می‌پردازند و من تفاوتی میان تروریست ها قائل نیستم.
 
لودریان در ادامه گفت: آنچه از آن می‌ترسیم یکی شدن گروه‌هایی است که تا الان وجود دارند، از جمله گروه هایی که ما با آنها در منطقه ساحل مواجه هستیم و از القاعده سرچشمه گرفته اند ونیز گروه هایی که از ماه ژوئن تحت خلافت داعش می‌باشند.
 
وی در ادامه گفت:" این خلافت، ارتشی تروریستی با 20 هزار پیکارجو و تانک‌هایی است که از ارتش عراق بدست آورده و منابع مالی که سرچشمه آن پولهای نفتی است، و مهارت در جنگ و نیز استفاده از رسانه های محلی که همه اینها با ارده اشغال سرزمین ها صورت می‌پذیرد."
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.