قدس آنلاین: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: خیران استان در هفته وقف 22 فقره از اموال خود را به ارزش افزون بر پنج میلیارد ریال وقف کردند.

22 فقره وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، حجت الاسلام  سیف اله سهرابی اظهار داشت: در هفته وقف 29 فقره وقف  در استان  انجام شده که 22 وقف در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده و از این تعداد 12فقره در بجنورد، 8 وقف در مانه و سملقان،5 وقف در گرمه و جاجرم، 3 وقف در فاروج و 1 وقف در شیروان بوده است.

وی افزود: وقف های انجام شده بیشتر زمین زراعی، باغی، منزل مسکونی، یک باب مغازه تجاری، یک واحد نانوایی و همچنین زمین برای توسعه اماکن دینی و مذهبی به نیت ترویج فرهنگ قرآنی، اطعام و عزاداری امام حسین(ع) و کمک به حوزه علمیه بوده است.

به گفته وی، واقفان نیک اندیش اموال خود را از طریق حضور در 14 ایستگاه'همه واقف باشیم' یا ادارات اوقاف شهرستان در این هفته وقف کردند.


حجت الاسلام  سهرابی با اشاره به این که امسال سهمیه ثبت وقف جدید در این استان 95 وقف از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر گرفته شده است، افزود: با وقف هایی که در هفته وقف در سطح استان انجام شد، تعداد وقف های جدید استان به 106 وقف رسیده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.