معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، یکی از مشکلات شهرها را بالا بودن میزان پسماند بیان کرد و گفت: میزان پسماند در کشورمان پنج برابر کشورهای توسعه یافته است.

زباله سازی ایرانی ها 5 برابر کشورهای توسعه یافته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا 'محمد امامی امین' این مطلب را در حاشیه آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه شهر ایده آل به میزبانی جزیره کیش در پاسخ به پرسش ایرنا بیان کرد.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه فرصت خوبی برای دست اندرکاران این بخش است تا بتوانند طرح ها و ایده های مختلف را در شهرهایشان اجرا کنند.

وی با بیان اینکه شهر ایده آل یک قالب نیست که بتوان طرح ها را در آن ریخت، افزود: باید گام به گام شهر ایده آل را ایجاد کرد.

امامی یادآورشد: برخی طرح ها همچون بحث پرداخت الکترونیکی بهای بلیط در اتوبوس و متروها از جمله گام های برداشته شده در این راستا است.

وی یکی از مشکلات حوزه شهرها را بحث پسماند دانست و گفت: حجم پسماند در کشورمان پنج برابر کشورهای توسعه یافته است که کاهش آن علاوه بر کمک به کاهش مشکلات زیست محیطی و شهری، در پایین آوردن هزینه ها تاثیرگذار است.

معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین درمورد ترافیک و هوای آلوده در شهرها نیز گفت: محدودیت های گسترده ای در حوزه حمل و نقل وجود دارد؛ میزان مصرف سوخت خودروها با استانداردهای یورو4 همخوانی ندارد.

وی تاکید کرد که برای ایجاد شهر و هوای سالم، ناوگان حمل و نقل باید به سمت کاهش سوخت و استفاده از سوخت استاندارد حرکت کند.

وی، محور موضوعی این نمایشگاه را اقتصاد مقاومتی در مقوله شهرداری ها بیان کرد و گفت: توجه ویژه شهرداری ها به بحث گردشگری، موضوع مهم لایحه درآمد پایدار است که در شرایط کنونی در دولت بررسی می شود.

امامی، نمایشگاه شهر ایده آل را فرصت مناسبی برای توجه به مباحث گردشگری و توسعه دانست و گفت: در شرایط فعلی منابع اعتباری محدود است و بازار مسکن نیز در رکود قرار دارد؛ شهرها نمی توانند منتظر تحریک بازار مسکن باشند بلکه باید از ظرفیت و داشته های خود و همچنین تجارب شهرهای دیگر در امر توسعه استفاده کنند.

پنجمین نمایشگاه شهر ایده آل دوشنبه شب با حضور مقام هایی از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، شهرداران و اعضای شورای شهر سراسر کشور، فرمانداران، مدیران حوزه خدمات شهری، فعالان بخش خصوصی، کمیته ها و ستادهای فعال در حوزه مدیریت شهری و توسعه پایدار، شرکت های مشاور و مجری در پروژه های شهری و فضای سبز افتتاح شد.

این نمایشگاه از هشتم تا یازدهم دی در محل نمایشگاه های بین المللی کیش میزبان بازدید کنندگان است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.