قدس انلاین یزد - سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذر گفت: در طرح واکسیناسیون رایگان سراسری بر علیه بیماری تب برفکی در شهرستان اشکذر بیش از 11هزار و500 راس گوسفند و بز توسط پرسنل شبکه دامپزشکی و با همکاری بخش خصوصی واکسینه شدند.

واکسیناسیون بیش از 11هزار راس گوسفند وبز علیه بیماری تب برفکی در شهرستان اشکذر

به گزارش قدس ازآنلاین یزد ،دکتر علیرضا قارائی  با بیان این خبر اظهار داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی است که معمولا به صورت تب شدید و ایجاد تاول بر روی دهان و سم حیوان بروز       می کند. در صورت عدم رسیدگی باعث کاهش تولید و تلف شدن دام های جوان می شود. ویروس این بیماری مقاوم بوده و می تواند تا بیش از 40 روز در بیرون از بدن دام زنده بماند و باعث گسترش بیماری به دام های دیگر و بخصوص جمعیت گاو و گوساله شده که خسارات ناشی از کاهش تولید شیر در جمعیت دامی بسیار مهم می باشد.

وی  تصریح کرد: با توجه به نوع واکسن و قدرت تولید آنتی بادی در دام های واکسینه شده علاوه بر واکسیناسیون، رعایت نکات بهداشتی- قرنطینه ای دام ها، واجد اهمیت می باشد که در این راستا پرسنل شبکه دامپزشکی در مراجعات خود موارد لازم در خصوص ضدعفونی واحدها را به منظور پیشگیری از رخداد بیماری ها به دامداران محترم یادآور شده اند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.